20 اردیبهشت 1394
شماره خبر: 141781

البرز سومین استان کشور از حیث فعالیت در رشته کوهنوردی است

سپیدار‌آنلاین: گروه ورزشی

البرز سومین استان کشور از حیث فعالیت در رشته کوهنوردی است


رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان البرز گفت: از حیث تعداد کوهنورد سازمان یافته وگروه های کوهنوردی ثبت شده و فعال جایگاه سوم کشور را در اختیار داریم.
علی خزاعی اظهار کرد: استان البرز با توجه به اقلیم کوهستانی و قرار گرفتن در دامنه جنوبی رشته کوه های البرز از بستر مناسبی برای ورزش کوهنوردی برخوردار است و به همین دلیل این ورزش در این استان از رونق خوبی برخوردار است. وی تصریح کرد: در حال حاضر ۵۰ گروه کوهنوردی در این استان فعالیت دارند که نیمی از آنها به شکل شاخصی در برنامه های صعود داخلی و خارجی مشارکت می کنند و این میزان در کمتر استانی مشاهد می شود.
افتتاح دومین دیواره سنگ نوردی البرز در آینده نزدیک
رئیس هیئت کوهنوردی استان البرز با بیان اینکه در بخش صخره نوردی نیز این استان از رونق و پویایی خاصی برخوردار است گفت: ما یکی از بهترین صخره ای طبیعی کشور و خاور میانه را در منطقه پلخواب محور کرج به چالوس داریم و همواره گروه های مختلف داخلی و خارجی از آن صعود می کنند ضمن آنکه در بخش سنگ نوردی داخل سالن نیز این استان جایگاهی قابل قبول در کشور دارد و جزو استان های مستعد در این ورزش محسوب می شود. خزاعی از افتتاح دیواره سنگ نوردی مجموعه انقلاب اسلامی کرج در آینده نزدیک خبر داد و گفت: هم اکنون تمرینات تیم های استان در سالن جانبازان انجام می شود و به زودی و با تکمیل دیواره جدید در مجموعه انقلاب شرایط برای انجام تمرینات تیم های منتخب استان و البته کلاس های آموزشی شکل بهتری خواهد گرفت. وی در پایان یادآور شد: انتخابات این هیئت ورزشی طی یک ماه آینده برگزار می شود با این حال علاقه ای به شرکت در آن ندارم و ترجیح می دهم فضا را در اختیار جوان ترها بگذارم و همچون یک کوهنورد قدیمی در کنارشان فعالیت داشته باشم.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود