18 مرداد 1394
شماره خبر: 146978

استان البرز ظرفیت تبدیل شدن به قطب اسب‌سواری کشور را دارد

سپیدار‌آنلاین: گروه ورزشی

استان البرز ظرفیت تبدیل شدن به قطب اسب‌سواری کشور را دارد


مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز گفت: در استان البرز ۲۵ باشگاه سوارکاری و ۲ هزار راس اسب وجود دارد و به نوعی می‌توان البرز را قطب اسب‌سواری دانست.
رضا گل‌محمدی در نشست شورای عالی ورزش استان البرز که در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد، اظهار داشت: این جلسه چهارمین جلسه شورای عالی ورزش استان البرز است که بالاترین سطح تصمیم‌گیری ورزش استان البرز در آن انجام می‌شود. وی با بیان اینکه فرمانداران شهرستان های استان البرز روسای شورای ساماندهی ورزش و جوانان در شهرستان‌های خود هستند، بیان کرد: هرموفقیتی که در ورزش به دست می‌آید در سایه وحدت و همکاری مسئولان است. مدیرکل ورزش و جوانان البرز با اشاره به اینکه ورزش استان البرز به لحاظ کمبود ساختارها دچار عقب‌ماندگی است، گفت: امیدواریم که این عقب‌ماندگی‌ها برطرف شود البته پس از حضور آقای خادم در وزارت ورزش وضعیت بهتر شده است. گل محمدی با بیان اینکه طرح توسعه سوارکاری، چوگان، کمانگیری روی اسب و صنعت اسب استان البرز برنامه‌ریزی شده است، متذکر شد: در استان البرز 25 باشگاه سوارکاری و 2 هزار راس اسب وجود دارد که به نوعی می‌توان البرز را قطب اسب‌سواری دانست.
وی با بیان اینکه زمینه توسعه چوگان و سوارکاری در البرز فر اهم است، اظهار داشت: این برنامه بسیار اشتغال‌زا است و گردش مالی خوبی را نیز به دنبال دارد. مدیرکل ورزش و جوانان البرز با اشاره به اینکه این طرح متناسب با طرح آمایش سرزمینی وزارت ورزش است، بیان کرد: در سمیناری که مهرماه سال جاری با حضور مسئولان و کارشناسان برگزار می‌شود هزینه‌ها و فواید اجرای این طرح برآورد می‌شود. گل محمدی با بیان اینکه طرح استعدادیابی ورزشی در مدارس البرز با همکاری اداره‌کل ورزش و جوانان و آموزش و پرورش اجرا می‌شود، گفت: برای اجرای این طرح به یک میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم. وی افزود: البته تاکنون وزارت ورزش و جوانان برای اجرای این طرح حدود 400 میلیون تومان کمک مالی انجام داده است.



منبع:تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود