25 مرداد 1394
شماره خبر: 147348

فعالیت باشگاه‌های ورزشی در زمینه مسائل زیبایی تخلف است

سپیدار‌آنلاین: گروه ورزشی

فعالیت باشگاه‌های ورزشی در زمینه مسائل زیبایی تخلف است


رییس هیئت پزشکی ورزشی استان البرز گفت: فعالیت باشگاه های ورزشی در زمینه مسائل زیبایی تخلف است و با آنها به شدت برخورد خواهد شد.
سید اشکان اردیبهشت اظهار کرد: متاسفانه مدتی است باشگاه های ورزشی در سطح شهر کرج مبادرت به ارائه خدمات سولاریوم و موضوعات مرتبط با آن می کنند که کاری غیرقانونی تلقی می شود و این تخلف پیگرد قانونی دارد. وی ادامه داد: فرایند سولاریوم آسیب های جدی به پوست انسان وارد می کند و مردم باید با آگاهی از تبعات آن از این خدمات آن هم به شکل محدود از سوی مراکز مجاز و مورد تایید بهره مند شوند. وی افزود: شرح وظایف باشگاه های ورزشی بر اساس فعالیت در رشته های مختلف مشخص است و روی آوردن آنها به فعالیت هایی چون سولاریوم و موارد مشابه تخطی از قانون است. اردیبهشت با بیان اینکه مردم باید متوجه اثرات خطرناک سولاریوم باشند گفت: موضوع برخورد با این پدیده نوظهور برعهده ارگان های مرتبط با آن است اما در حوزه باشگاه های ورزشی اگر این اتفاق بیفتد با آن برخورد می کنیم و در این موضوع جدی هستیم.
برخورد قانونی با ۴۰ باشگاه ورزشی متخلف
رییس هیئت پزشکی ورزشی استان البرز با بیان اینکه بحث خدمات زیبایی را در کنار مصرف داروهای نیروزا و غیر مجاز به جدیت دنبال می کنیم گفت: با تاکید ویژه مدیرکل ورزش استان و همکاری شایسته دانشگاه علوم پزشکی و نیروی انتظامی بیش از ۴۰ باشگاه ورزشی متخلف در این خصوص برخورد قانونی شده اند و این هشدار را می دهیم که در این موضوعات مهم که با سلامت جوانان مرتبط است اغماض و کوتاهی نخواهیم کرد. اردیبهشت از برگزاری کارگاهی برای مدیران و مربیان باشگاه های ورزشی در زمینه اثرات مخرب داروهای نیروزا و سولاریوم خبرداد و گفت: در این کارگاه تلاش می کنیم خطرات و تهدیداتی که در این بخش وجود دارد آگاهی بخشی لازم را داشته باشیم. وی در پایان افزود: کمیته سلامت از سال گذشته در اداره کل ورزش و جوانان استان البرز تشکیل شده است و با رصد تهدیداتی که محیط ورزش را دچار مخاطره می کند تلاش دارد اقدامات پیشگیرانه را به اجرا درآورد و با برگزاری دوره های آموزشی سطح دانسته های مردم را بالا ببرد.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود