18 فروردین 1395
شماره خبر: 160719

البرز دیگر محیط امنی برای باشگاه‌های ورزشی متخلف نیست

سپیدار‌آنلاین: گروه ورزشی

البرز دیگر محیط امنی برای باشگاه‌های ورزشی متخلف نیست


رییس هیئت پزشکی ورزشی استان البرز گفت:با اقدامات صورت گرفته میزان تخلف باشگاه های ورزشی سیر نزولی گرفته است و این استان دیگر محیط امنی برای باشگاه های متخلف نیست.
اشکان اردیبهشت اظهار کرد: از ابتدای سال ۹۴ و با تشکیل کمیته نظارت بر سلامت اماکن ورزشی ساماندهی باشگاه های مختلف و برخورد با متخلفان با جدیت بیشتری دنبال شد. وی افزود: در این راستا با همکاری ارگان های مرتبط چون علوم پزشکی واماکن نیروی انتظامی و با اجرای بازدید های دوره ای و متناوب اقدامات قانونی لازم صورت گرفت و برخی اماکن ورزشی پلمب شد. اردیبهشت با بیان اینکه مدیران باشگاه ها نظارت ها را باور کرده اند گفت: شاید تا چندی پیش برخی افراد سودجو فضا و فرصت را برای بی قانونی و برخی تخلفات مناسب می دیدند اما خوشبختانه این فضا تغییر کرده است و در حال حاضر فضای بهتری را شاهد هستیم. رییس هیئت پزکشی ورزشی استان البرز با تاکید بر اینکه در سال ۹۵ نیز این سیاست با قدرت بیشتر دنبال خواهد شد گفت: در مواجهه با تخلفات هیچ مماشاتی نخواهیم داشت و این انتظار را داریم تا باشگاه ها بر اساس ضوابط قانونی خدمات دهی کنند.
باشگاه ها مجاز به تجویز مکمل و دارو نیستند
وی در ادامه به موضوع ارائه مکمل در باشگاه های ورزشی اشاره کرد و گفت: طبق ضوابط مربیان و مدیران باشگاه ها مجاز به تجویز مکمل ها و دارو نیستند و این اقدام باید از کانال پزشک و افراد صلاحیت دار صورت گیرد. اردیبهشت تصریح کرد: در خصوص این موضوع در حال مذاکره با دانشگاه علوم پزشکی هستیم تا یک راه حل مناسب برای این موضوع پیدا کنیم و زمینه حضور کارشناسان تغذیه و نظارت بر باشگاه ها را فراهم کنیم. وی در پایان افزود: تلاش مجموعه هیئت پزشکی ورزشی البرز کاهش صدمات و اثرات آسیب های ورزشی است و در این راه آگاهی بخشی و آموزش را بهترین ابزار می داند.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود