21 مرداد 1395
شماره خبر: 168176

اجازه ندادم پول جوانان و ورزش در جیب افراد خاص برود

سپیدار‌آنلاین: گروه ورزشی

اجازه ندادم پول جوانان و ورزش در جیب افراد خاص برود


وزیر ورزش و جوانان گفت: دلیل هجمه ها به این وزارتخانه این است که اجازه ندادم پول جوانان و ورزش در جیب افراد خاص برود.
محمود گودرزی در مراسم اختتامیه سومین گردهمایی مسئولاان امور جوانان سراسر کشور که به میزبانی استان البرز( دیزین) در حال برگزاری است، اظهار کرد: در حوزه جوانان موارد بیشماری وجود دارد که بابد مورد بررسی قرار گیرد. گودرزی با اشاره به اینکه از ابتدای شکل گیری ستاد ساماندهی بر این مهم تاکید داشتم که باید موضوع جوانان به یک گفتمان تبدیل شود، افزود: باید فضای عمومی دغدغه این مهم را داشته باشند. وی یکی از اولویت های دولت را افزایش سطح مشارکت اجتماعی در جامعه اعلام کرد و گفت: امیدواریم وقتی گفتمان جوان مطرح می شود قانون و سیاستمداران بدان توجه ویژه ای داشته باشند. گودرزی یکی از اولویت های دولت را افزایش سطح مشارکت اجتماعی در جامعه اعلام کرد و گفت: امیدواریم وقتی گفتمان جوان مطرح می شود قانون و سیاستمداران بدان توجه ویژه ای داشته باشند. وزیر ورزش با اشاره به اینکه باید از ظرفیت مردمی در حوزه های تصمیم گیری بیشتر استفاده کنیم، گفت: تحقق این مهم سرمایه و ثروت ایجاد می کند. وی با اعلام اینکه در جامعه کنونی برخی نکات اصلی از دید فعالان سیاسی غافل می ماند، بیان کرد: فرآیند و حواشی ورزش، یک موضوع جذاب و پر ثروت است. وزیر ورزش و جوانان با اشاره به برخی از همجه های صورت گرفته علیه وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: دلیل بروز چنین هجمه هایی به سبب این بود که اجازه ندادم پول جوانان و ورزش در جیب افراد خاص برود. گودرزی با تاکید بر اینکه باید موضوع جوان در جامعه نشر پیدا کند، افزود: یکی از اولویت های دولت، افزایش سطح مشارکت اجتماعی در جامعه است چرا که این مشارکت به انسجام اجتماعی می انجامد.
لزوم استفاده از ظرفیت مردمی
وی عنوان کرد: باید اقدامات ما به دنبال تحقق این سرمایه اجتماعی باشد تا در امتداد این مهم، توسعه اجتماعی را شاهد باشیم. از طرفی باید از ظرفیت مردمی در حوزه های تصمیم گیری استفاده بیشتری کنیم چرا که تولید ثروت را به همراه خواهد داشت. گودرزی تصریح کرد: از نظر من بیان این مطلب که توسعه اقتصادی رکن توسعه کشور محسوب می شود، اشتباه است چرا که بدون شک سرمایه اجتماعی و منابع انسانی، تولید ثروت را به همراه خواهد داشت. وزیر ورزش و جوانان با اعلام اینکه در کشور ژاپن بیش از ۸۵ درصد ثروت توسط منابع انسانی تامین می شود، بیان کرد: ۱۵ درصد ثروت در این کشور از طریق منابع ارزی تامین می شود در حالی که این مهم در ایران به عدد ۴۰ درصد تولید ثروت توسط منابع انسانی می رسد. وی با بیان اینکه افزایش سرمایه انسانی کاهش تهدیدات خارجی را به همراه خواهد داشت، افزود: در حال حاضر در سایه این سرمایه در آرامش زندگی می کنیم در حالی که کشورهای اروپایی در شرایط نا امن به سر می برند. وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: در کشور جمهوری اسلامی ایران، به رغم گستردگی مرزی با کشورهای نا امن، امنیت خوبی وجود دارد.
توسعه سازمان های مردم نهاد
وی با تاکید بر اینکه بدون شک مشارکت اجتماعی با گسترش مشارکت مناسب اجتماعی میسر می شود، اظهار کرد: توسعه کمی سازمان های مردم نهاد و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی نیز بسیار حائز اهمیت است. گودرزی با اشاره به اینکه ثروت به طور عمده در اختیار مردم قرار دارد از این رو باید برای تحقق شعار مورد نظر، ایجاد مشارکت اجتماعی و توسعه سازمان های مردمی را مد نظر قرار دهیم، گفت: در وهله نخست توسعه کمی و در مراحل بعدی توسعه کیفی سازمان های مردم نهاد در دستور کار قرار دارد از طرفی به منظور تحقق مسئله یاد شده باید برنامه ریزی و نیروی انسانی ماهر داشته باشیم. وی با اشاره به لزوم کادرسازی در این بخش تصریح کرد: در دولت گذشته ظرف مدت زمان هشت سال مشکلات عدیده ای گریبان کشور را گرفت. گودرزی افزود: شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی در حالی که ۲۸۰ پست سازمانی دارد و باید فعالیت های خود را برون سپاری کند؛ ظرف مدت زمان این هشت سال این پست ها به ۹۰۰ نفر رسیده است.
جذب نیروهای غیرمتخصص در دولت قبل
وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه دولت نهم و دهم تصور داشت، مازاد بر ظرفیت نیرو جذب کند که اغلب نیرو ها غیر تخصصی بودند، بیان کرد: متاسفانه طرح دستیار جوان به دیوار محکم خورده است به همین سبب باید چاره اندیشید. وی با اعلام اینکه وارث مجموعه ای تحت عنوان ورزش و جوانان با محتوای متفاوت هستیم، اظهار کرد: ورزش جز کوچکی از نیازمندیهای جوانان و سایر احاد جامعه است.
گودرزی بیان کرد: یک تحول فکری عجیبی در دهه اخیر تحت عنوان فضای مجازی رخ داده که بر ارکان حکومت و جامعه شناسی سایه انداخته و اثرات شگرفی بر مناسبت ها می گذارد به همین سبب باید این مهم به عنوان فرصت تلقی شود. وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر لزوم مدیریت صحیح فضای مجازی به منظور بهره گیری صحیح از ظرفیت های فضای مجازی تصریح کرد: استفاده از عنصر صحیح رسانه یکی از مهم ترین مواردی است که باید مد نظر قرار گیرد. وی با بیان اینکه در حوزه سواد رسانه ای باید دانش افزا باشیم تا در این حوزه ها بهتر فعالیت کنیم، بیان کرد: باید ملزومات این مهم فراهم شود، امروزه اگر دولت نتواند استخدام دولتی داشته باشد باید فضای کارآفرینی را در پیش گیرد. گودرزی با اشاره به اینکه دانشگاه برای دو هدف افزایش دانش جامعه و تامین نیازهای تخصصی و فنی ایجاد شده است، بیان کرد: متاسفانه در راستای رفع نیازهای مهارتی و تخصصی اقدام شایانی صورت نگرفته است. وی با تاکید بر تشکیل خانه های جوان در مراکز استان های کشور اظهار کرد: بر اساس دستور معاون اول رئیس جمهور، باید امکانات قبل از ادغام دو سازمان تربیت بدنی و ملی جوانان در اختیار بخش جوانان قرار گیرد. وی در پایان با اشاره به اینکه تا کنون این مهم عملیاتی نشده از این رو پیگیری جدی مدیران از استانداران را می طلبد، گفت: امید است موضوع جوانان دغدغه اصلی مدیران کل باشد و این مهم در راس امور قرار گیرد.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود