2 آبان 1397
شماره خبر: 203898

سامانه ثبت ورزشکاران زورخانه ای در فدراسیون ایجاد شد

سپیدار‌آنلاین: گروه ورزشی

سامانه ثبت ورزشکاران زورخانه ای در فدراسیون ایجاد شد


رئیس فدراسیون ورزش های پهلوانی و زورخانه ای گفت: سامانه ثبت اسامی ورزشکاران و تمامی افرادی که در این رشته ورزشی مشغول به فعالیت هستند در فدراسیون پهلوانی راه اندازی شده است.
مجتبی جوهری در مجمع سالانه هیات پهلوانی و زورخانه ای البرز افزود: در این سامانه زورخانه، مربیان، ورزشکاران، مرشدان و تمامی کسانی که در این رشته ورزشی فعالیت دارند با هدف ساماندهی آنها ثبت می شود. وی اضافه کرد: تاکنون 500 زورخانه در کل کشور در این سامانه ثبت نام کرده اند و انتظار ما از کلیه ورزشکاران و مرشدان این است که نسبت به ثبت نام در این سامانه اقدام کنند. جوهری با اشاره به اینکه ورزش های پهلوانی و زورخانه ای برگرفته از آئین و سنت ایران است خاطر نشان کرد: دوام این ورزش به خانواده ها وابستگی دارد چرا که هر چقدر خانواده ها نسبت به ترغیب فرزندان خود برای فعالیت در این رشته ورزشی اقدام کنند شاهد گرایش بیشتری از فرزندان به ورزش پهلوانی و زورخانه ای خواهیم بود. مدیر کل ورزش و جوانان البرز نیز با اشاره چراغ زورخانه های استان همیشه باید روشن باشد گفت: ظرفیت های خوبی در این رشته ورزشی در استان وجود دارد که با هدف شناسایی هر چه بیشتر این ظرفیت ها نیاز است که کلاس های آموزشی برگزار تا بتوانیم تعداد ورزشکاران این رشته ورزشی را افزایش دهیم.
امیر غفرانی افزود: ورزش پهلوانی و زورخانه ای، ورزشی است که در آن اخلاق بر قهرمانی ارجعیت دارد و نمادی از تاریخ ورزش این مرز و بوم است. وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت حسابرسی هیات های ورزشی استان اشاره وخاطر نشان کرد: هیات ها به بحث حسابرسی های خود دقت و بر مبنای دستور العمل وزارت ورزش وجوانان مسایل مالی شان را انجام دهند. 700 ورزشکار در استان البرز در رشته ورزش های پهلوانی و زورخانه ای مشغول به فعالیت هستند. 12 زورخانه در این استان فعال است.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود