29 اردیبهشت 1398
شماره خبر: 214584

کسب مدال نقره رقابت جهانی کم از ایستادن بر سکو قهرمانی نیست

سپیدار‌آنلاین: گروه ورزشی

کسب مدال نقره رقابت جهانی کم از ایستادن بر سکو قهرمانی نیست


مدیر کل ورزش و جوانان البرز گفت: کسب مدال نقره مسابقات جهانی تکواندو توسط مهلا مؤمن زاده در سن 17 سالگی، کم از مدال طلا و ایستادن بر سکوی قهرمانی ندارد.
امید غفرانی افزود: کرج از دیرباز تاکنون همواره مهد پرورش و شکوفایی ورزرشکاران و قهرمانانی بوده که با دست یابی به قله های افتخار پرچم مقدس جمهوری اسلامی را در سراسر جهان برافراشته کرده اند.
وی اضافه کرد: این بار نیز و از نسل این قهرمانان دختر دیگری از البرز پا به عرصه ی افتخار گذاشت و توانست در اوج جوانی برگ زرین دیگری را در دفتر ورزش کشور و استان سرافراز البرز ثبت نماید.
غفرانی گفت: مهلا نشان داد می تواند کیمیای دیگری برای تکواندو کشور باشد. وی با اشاره به وجود استعدادهای برتر ورزشی در البرز اظهار داشت: رشد جمعیت استان به دلیل مهاجرپذیر بودن آن سه برابر متوسط کشور بوده که این مسئله هر ساله استعدادهای بسیاری را به ورزش البرز تزریق می کند. مدیرکل ورزش و جوانان البرز افزود: به این منظور اداره کل ورزش و جوانان البرز ارتباط خوبی با آموزش و پرورش استان دارد و بر اساس تفاهم نامه ای که به امضا رسانده ایم کارهای مشترک متعددی را انجام خواهیم داد. غفرانی ادامه داد: با این استعداد یابی ها می توان، ورزشکاران بیشتری مانند مومن زاده را تقدیم این مرز و بوم کرد.
تکواندو کار البرزی در فینال رقابت های جهانی موفق به کسب مدال نقره این دوره از رقابت ها شد. مهلا مومن زاده در وزن منفی 46 کیلوگرم در فینال مسابقات جهانی با شکست مقابل نماینده کره جنوبی مدال نقره را در این دوره از رقابت ها از آن خود کرد. در این دوره از رقابت ها، مومن زاده بعد از کیمیا علیزاده دومین فینالیست تاریخ مسابقات جهانی بانوان شد. مومن‌زاده جوان آینده‌دار تکواندو کشورمان موفق شد با انجام رقابت‌های جذاب و دیدنی و کسب 5 پیروزی به عنوان دومین دختر ایرانی به فینال رقابت‌های قهرمانی جهان راه پیدا کرده و مدال نقره خود را قطعی کرد. مهلا با شکست مقابل نماینده کره جنوبی مدال نقره این رقابت ها را از آن خود کرد. بیست و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی جهان 2019 از صبح چهارشنبه – 25 اردیبهشت‌ماه با حضور 975 تکواندوکار از 150 کشور به میزبانی 'منچستر' انگلیس آغاز و به مدت 5 روز برگزار شد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود