24 آذر 1390
شماره خبر: 2950

تنها دو درصد کرجی‌ها به ورزش همگانی می‌پردازند

سپیدار‌آنلاین: گروه ورزشی

تنها دو درصد کرجی‌ها به ورزش همگانی می‌پردازند

سرپرست هیئت ورزش‌های همگانی استان البرز گفت: میزان توجه شهروندان کرجی به ورزش همگانی بسیار کم است به نحوی که تنها دو درصد مردم به شکل منظم و مداوم به ورزش همگانی می‌پردازند.
مهدی محبی اظهار داشت: هیئت‌ ورزش‌های همگانی البرز تلاش بسیاری را برای ایجاد بسترهای لازم در راه توسعه ورزش شهروندی و همگانی در کلانشهر کرج و شهرهای تابعه داشته است.
وی افزود: متاسفانه با وجود همه این اقدامات و تلاش‌ها در طول چند سال اخیر روند توجه و میزان رغبت مردم به ورزش‌های همگانی همچنان در کلانشهر کرج بسیار پایین بوده و بخش اندکی از شهروندان به ورزش می‌پردازند. مسئول تربیت بدنی شهرداری کرج با بیان اینکه در این شهرستان پنج درصد مردم به شکل حرفه‌ای و مستمر در ورزش‌های قهرمانی فعالیت دارند، افزود: جمع این میزان با دو درصد ورزش همگانی عدد هفت درصد را نشان می‌دهد که نسبت به استانداردهای جهانی که این میزان را 30 درصد تعریف کرده بسیار ناچیز است.محبی ادامه داد: بنابراین لازم است با اتخاذ تدابیر ویژه و توسعه امکانات و تجهیزات ورزشی، برای رفع این مشکل که آسیب‌های بسیاری به جامعه وارد می‌سازد، برنامه‌ریزی کرد.
* ورزش همگانی با جایزه دادن به جایی نمی‌رسد
سرپرست هیئت ورزش‌های همگانی استان البرز در ادامه با انتقاد از رویه موجود مبنی بر تشویق مردم به حضور در خیابان‌ها به بهانه خودرو و سفر زیارتی و سیاحتی تصریح کرد: استفاده از این حربه و ابزار کمکی به اشاعه ورزش در میان مردم نمی‌کند. محبی گفت: چرا که ما را از مسیر اصلی یعنی بردن ورزش به میان اقشار مختلف مردم دور خواهد کرد. وی در ادامه به ظرفیت‌های استان البرز در ورزش همگانی اشاره کرد و گفت: ما در حال حاضر تنها از 20 درصد ظرفیت موجود در استان استفاده می کنیم و این توان را داریم تا با هماهنگی و تعامل همه دستگاه‌های مسئول در امر ورزش، این میزان را تا 5 برابر افزایش دهیم. محبی به ارایه آماری از مراکز فعال ورزش همگانی کرج پرداخت و گفت: در حال حاضر از مجموع 50 بوستان محلی تنها، پنج بوستان به شکل منظم و با حضور مربیان آموزش دیده در ورزش همگانی و صبحگاهی فعال هستند.
وی تاکید کرد: بنابراین باید به نحوی عمل کنیم که از ظرفیت‌های خالی موجود نیز در راستای جذب مردم به ورزش بهره بگیریم. محبی در پایان خاطرنشان کرد: بردن ورزش به میان خانواده‌ها نیازمند یک طرح و برنامه مدون، بودجه و نیروی اجرایی کارآمد است و ما در شهر‌های مختلف استان، می‌توانیم با کمی تعامل بیشتر زمینه را برای تجمیع این عوامل و توسعه بیشتر ورزش همگانی فراهم نماییم.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود