23 فروردین 1391
شماره خبر: 6215

وقایع دیدار پرسپولیس و داماش باید ریشه‌یابی شود

سپیدار‌آنلاین: گروه ورزشی

وقایع دیدار پرسپولیس و داماش باید ریشه‌یابی شود

کاپیتان تیم فوتبال سایپای البرز تاکید کرد: وقایع ناگوار رخ داده در زمان دیدار تیم‌های پرسپولیس و داماش باید به دقت از سوی کارشناسان ریشه‌یابی شود.
ابراهیم صادقی اظهار داشت: بحث سالم‌سازی محیط‌های ورزشی یکی از مهمترین مسائلی است که باید فدراسیون فوتبال و معاونت‌های فرهنگی باشگاه‌ها در اولویت قرار دهند.
* بی‌توجهی به فعالیت‌های فرهنگی در باشگاه‌های ورزشی
وی تصریح کرد: تمام باشگاه‌های ورزشی کشورمان و به طبع آن باشگاه‌های حاضر در رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران پسوند فرهنگی و ورزشی دارند، اما متاسفانه فعالیت‌های فرهنگی در این باشگاه‌ها مورد توجه جدی قرار نمی‌گیرد. کاپیتان تنها نماینده استان البرز در رقابت‌های لیگ برتر افزود: در فوتبال ایران باشگاه‌های معدودی مانند سایپا هستند که در کنار فعالیت‌های ورزشی،‌ برنامه‌های فرهنگی هم داشته و به این موضوع توجه می‌کنند. صادقی تاکید کرد: به طور قطع اگر تمام باشگاه‌های ما و مسئولان عالی‌رتبه ورزشی به موضوع فرهنگ‌سازی به ویژه در میان هواداران توجه می‌کردند، امروز شاهد رخدادهای ناگواری مانند دیدار پرسپولیس و داماش نبودیم.
* لزوم راه‌اندازی کانون هواداران باشگاه‌ها
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری لیگ حرفه‌ای فوتبال در کشورمان گفت: ما فوتبال حرفه‌ای داریم و قوانین مربوطه را نیز به تصویب رسانده‌ایم، اما در همه امور فوتبال حرفه‌ای نشدیم. صادقی متذکر شد: به عنوان نمونه در بحث لیدرها و هواداران نتوانستیم کار ویژه و حرفه‌ای انجام داده و آنها را برای حضوری مثبت و اخلاقی در ورزشگاه‌ها تربیت کنیم.
وی افزود: برای رفع این معضل لازم است که تمام باشگاه‌های فعال به ویژه تیم‌هایی که در لیگ‌های حرفه‌ای حضور دارند، کانون‌های هواداران خود را به صورت واقعی و نه اسمی فعال کرده و به تربیت هواداران و جهت دهی به آنها بپردازند. کاپیتان سایپای البرز در پایان اظهار امیدواری کرد: با تلاش ویژه و اجرای طرح‌های فرهنگی در آینده نزدیک شاهد سالم‌سازی محیط‌های ورزشی در کشور باشیم.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود