27 اردیبهشت 1391
شماره خبر: 7061

بازیکن‌سازی مهم‌ترین اولویت سایپای البرز است

سپیدار‌آنلاین: گروه ورزشی

بازیکن‌سازی مهم‌ترین اولویت سایپای البرز است

سرمربی تیم فوتبال امید باشگاه سایپای البرز گفت: هدف نخست این باشگاه تربیت بازیکنان جوان و معرفی آنها به فوتبال کشورمان است.
حسین حنیفی اظهار داشت: یکی از آفت‌هایی که همواره تیم‌های بزرگ در ایران را دچار مشکل می‌کند، عدم توجه آنها به امر بازیکن‌سازی است. وی تصریح کرد: در فوتبال ما برخی از باشگاه‌هایی که از بودجه‌های مالی مناسب برخوردار هستند، از دسترنج باشگاه‌ها و تیم‌های دیگر استفاده کرده و توجهی به تربیت بازیکن ندارند. این سرمربی فوتبال ادامه داد: به عنوان نمونه در تیم‌هایی که امسال رده‌های بالای جدول لیگ برتر فوتبال را در اختیار گرفتند، تعداد کمی از بازیکنان آنها توسط این تیم‌ها تربیت شده‌‌اند. حنیفی گفت: باشگاه‌های متمول از نظر مالی با خرید بازیکنان از تیم‌های دیگر به ویژه شهرستانی‌ها نیاز خود را برآورده کرده و در حقیقت از تلاش دیگران استفاده می‌کنند.
* سایپا بازیکنان بزرگی به فوتبال ایران معرفی کرده است
وی با اشاره به برنامه‌های باشگاه فرهنگی و ورزشی سایپای البرز در تیم‌های پایه بیان داشت: چنین نگرشی در سایپا حاکم نیست و اولویت مدیریت تربیت بازیکنان جوان و بازیکن‌سازی برای فوتبال ایران است. سرمربی تیم فوتبال امیدهای سایپا که مقام قهرمانی رقابت‌های منطقه‌ای و کشور را با این تیم کسب کرده، ادامه داد: امروز ما در تیم‌های پایه فعالیت بسیار خوب و با برنامه‌ای داشته و در اکثر این رده‌ها نیز موفق هستیم. حنیفی تاکید کرد: تلاش در این حوزه موجب شده که سایپای البرز بازیکنان بزرگی مانند کریم انصاری‌فرد را تربیت و به فوتبال ایران معرفی کند.
* باشگاه‌های مطرح در حوزه بازیکن‌سازی برنامه‌ریزی داشته باشند
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که پیشرفت در فوتبال نیازمند اجرای برنامه‌های سازنده در رده سنین پایه است، گفت: یکی از اشکالات فوتبال ما این است که باشگاه‌های بزرگ و مطرح کمتر به امر بازیکن‌سازی توجه دارند. این سرمربی سازنده فوتبال تاکید کرد: اگر می‌خواهیم در فوتبال حرفه‌ای جهان پیشرفتی داشته باشیم، نیاز است که باشگاه‌های حرفه‌ای ایران با برنامه‌ریزی در این حوزه حضوری موثر داشته باشند. حنیفی در پایان اذعان داشت: مهم‌ترین نیاز فوتبال ایران داشتن یک برنامه کلان،‌ بلند مدت و سازنده است که با تلاش همگانی باید برای تدوین و اجرای آن تلاش کنیم.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود