5 مرداد 1391
شماره خبر: 9413

تمرکز سایپا بر بازیکن‌سازی است

سپیدار‌آنلاین: گروه ورزشی

تمرکز سایپا بر بازیکن‌سازی است

سپیدار آنلاین: رئیس بخش فوتبال باشگاه فرهنگی و ورزشی سایپای البرز گفت: تمرکز اصلی تیم‌های پایه‌ای این باشگاه بر بازیکن‌سازی و تربیت فوتبالیست‌های بومی است.
وحید قاسمی اظهار داشت: یکی از مهمترین مشکلات و ضعف‌های فوتبال کشورمان این است که تیم‌های حرفه‌‌ای و باشگاه‌های پرطرفدار چندان توجهی به بازیکن‌سازی ندارند.
وی تصریح کرد: متاسفانه باشگاه‌هایی که در این حوزه ورود کرده و با وجود سختی‌های بسیار اقدام به بازیکن‌سازی کردند، در فوتبال ایران نتوانستند راه خود را ادامه داده و امروز در سطح حرفه‌ای فعالیت ندارند. رئیس بخش فوتبال باشگاه سایپای البرز با اشاره به رد و بدل شدن ارقام میلیاردی برای خرید بازیکنان در لیگ برتر فوتبال کشورمان اظهار داشت: وقتی تیم‌های حرفه‌ای از نظر توان مالی در وضعیت خوبی به سر برده و می‌توانند با پرداخت ارقام درشت، بازیکنان تیم‌های استانی و شهرستانی را جذب کنند، دیگر توجهی به اهمیت بازیکن‌سازی نخواهند داشت. قاسمی گفت: به عنوان نمونه باشگاه‌های پرطرفدار کشورمان سرمایه‌گذاری چندانی در تیم‌های پایه خود نداشته و در عوض بودجه‌ای که باید صرف امور زیربنایی شود را برای خرید بازیکنان دیگر تیم‌ها اختصاص می‌دهند. وی تصریح کرد: با این وجود باشگاه سایپای البرز طی سال‌های گذشته تمرکز خود را بر تربیت بازیکن کرده و برنامه‌ریزی بسیار خوبی برای تیم‌های پایه و رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان داشته است.
تربیت بازیکن بومی اولویت اصلی سایپا است
رئیس بخش فوتبال باشگاه سایپای البرز افزود: اجرای بیش از 10 ساله این برنامه‌ موجب دستاوردهای زیادی برای باشگاه شده است، به صورتی که در همین سال شاهد حضور 40 بازیکن از تیم‌های نونهالان و نوجوانان به رده‌های بالاتر به ویژه تیم بزرگسالان بودیم. قاسمی اظهار داشت: در همین زمینه شاهد بودیم که طی فصل نقل و انتقالات بازیکنان بزرگی که تربیت یافته باشگاه سایپا هستند مانند کریم انصاری‌فرد و امین منوچهری مورد استقبال تمام تیم‌های بزرگ داخلی و تیم‌ها آسیایی بودند و در نهایت نیز به استقلال و پرسپولیس پیوستند. وی با اشاره انتقال باشگاه سایپا از تهران به البرز حدود 8 فصل قبل، گفت: در این مدت مدیریت باشگاه اولویت اصلی خود را تربیت بازیکنان بومی و توجه به پتانسیل بالای ورزشی استان البرز معطوف کرده است. قاسمی در پایان گفت: به طور قطع این روند تداوم یافته و تلاش می‌کنیم تیم‌های‌ پایه‌ای سایپا در همه رده‌ها موفق بوده و سرمایه‌گذاری لازم در این حوزه خواهیم داشت.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود