16 تیر 1394
شماره خبر: 145219

زندگینامه شهید حشمت الله اکبریان اعزامی از کرج به جبهه های جنگ تحمیلی

سپیدار‌آنلاین: گروه یادداشت

زندگینامه شهید حشمت الله اکبریان اعزامی از کرج به جبهه های جنگ تحمیلی


شهید حشمت الله اکبریان در سال ۱۳۴۰ در حصارک کرج در یک خانواده مومن و مذهبی دیده به جهان گشود، وی دوران کودکی خویش را در آغوش گرم و پر مهر و محبت مادری زحمتکش و دلسوز سپری نمود تا این که به سن ۷ سالگی رسید و برای این که دانش علم و کسب را بیاموزد وارد مدرسه شد.
زندگینامه این شهید گرانقدر به شرح ذیل است:
نام شهید: حشمت الله اکبریان
نام پدر: حفظ الله
تاریخ تولد و محل تولد: ۱۳۴۰/۶/۳ - کرج
تاریخ شهادت: ۱۹ / ۱۰ / ۶۵
محل و نحوه شهادت: شلمچه
محل مزار شهید: هیو – ساوجبلاغ
زندگینامه شهید:
شهید حشمت الله اکبریان در سال ۱۳۴۰ در حصارک کرج در یک خانواده مومن و مذهبی دیده به جهان گشود، وی دوران کودکی خویش را در آغوش گرم و پر مهر و محبت مادری زحمتکش و دلسوز سپری نمود تا این که به سن ۷ سالگی رسید و برای این که دانش علم و کسب را بیاموزد، وارد مدرسه شد. دوران ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان را یکی پس از دیگری با موفقیت کامل در همان محل سکونت خود یعنی حصارک کرج به پایان رساند و موفق به اخذ مدرک دیپلم اقتصاد گردید و به عنوان عضو رسمی مربی امور تربیتی در حصارک کرج مشغول به کار شد. او در زمان اوج گیری انقلاب در تظاهرات های ضد رژیم شاهنشاهی و راهپیمایی های میلیونی بر علیه رژیم طاغوت فعالیت می کرد، سپس وی در سال ۱۳۶۴ تصمیم به ازدواج گرفت. وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در بسیج و انجمن محل شروع به فعالیت نمود و از هیچ کمکی نسبت به جبهه و جنگ دریغ نمی کرد. پس از شروع جنگ تحمیلی از سال ۵۹ در جبهه ها حضور یافت تا این که سرانجام در تاریخ 65/10/25 در منطقه شلمچه بر اثر اصابت ترکش به ناحیه بدن به درجه رفیع شهادت نائل گردید.
روحش شاد
وصیت نامه شهید:
این شهید بزرگوار در وصیت نامه آش آورده است: برادران و خواهرانم با هم مهربان باشید و همیشه و در حال پشتیبان ولایت فقیه باشید که ما هرچه داریم از اوست

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود