3 آبان 1394
شماره خبر: 151526

زندگی نامه شهید مهدی رنجی اعزامی از کرج به جنگ تحمیلی

سپیدار‌آنلاین: گروه یادداشت

زندگی نامه شهید مهدی رنجی اعزامی از کرج به جنگ تحمیلی


شهید رنجی در تاریخ بیستم آذر ماه سال 32 در شهرستان کرج ازخانواده ای مذهبی و پدر و مادری که اعتقاد راستین شان به ائمه در ضمیر جان شهیدرنجی نیز خروشان بوده است.
زندگی نامه شهید به شرح ذیل است:
شهید رنجی در تاریخ بیستم آذر ماه سال 32 در شهرستان کرج ازخانواده ای مذهبی و پدر و مادری که اعتقاد راستین شان به ائمه در ضمیر جان شهیدرنجی نیز خروشان بوده است. پدر شهید به شغل نجاری میپرداختند و شهید در کنار برادران و خواهران خویش که همگی از ایشان بزرگتر بوده اند رشد و تکامل یافت. از همان دوران کودکی با حجب و حیا خاصی تربیت یافت و دوران کودکی راسپری کرد و توانست به تحصیلات خویش تا حد دیپلم متوسطه ادامه دهد.تحصیلات ابتدائی خویش را در دبستان مسلم بن عقیل واقع در کرج و دوران دبیرستان رادر دبیرستان دهخدا تحصیل کرد. از اخلاق و رفتار ایشان میتوان گفت که فردی محجوب و نجیب و متواضع و یاور مادر در کارخانه بود. وی همچون پسری مهربان مادر خویش را کمک میکرد. به تحصیل و کارعلاقه خاصی داشت. با شرایطی که در ان زمان در جامعه بود و شانس کمی که داشت هرگز پای ازجاده اخلاف بیرون نگذاشت و در زمان انقلاب مانند اکثر جوانان خود را سرباز امام (ره) میدانست. بعد از انقلاب با اینکه هنوز نوجوان بود مانند یک مرد پخته حرف میزد و تصمیم میگرفت. با اعمال گروهکها مخالف صد درصد بود و هرگز از موضع انقلاب عقب نمی نشست. همین که احساس کرد جنگ تحمیلی بر ایران وارد شده است احساس مسئولیت کرد و بعد از اخذ دیپلم وارد خدمت ارتش شد تا اموزش ببیند و بعد از اموزش های نظامی در سال 1360 وارد میدان نبرد شد واز خود رشادتها و دلیریهای زیادی نشان داد به طوری که در اخرین دیدار، خانواده احساس کردند وی دچار حال و هوایی دیگری است و دارای روحیه عالی و سرشار از عشق و شوربه جبهه. خانواده میدانستند ایشان در جای دیگر سیر میکند و حالتی ملکوتی به وی دست داده است. توصیه ایشان به خانواده وبه ویژه به مادرش این بود که دین و وطن در خطر است این درخت دین را با خون پاک باید ابیاری کرد. شهید مهدی رنجی اوقات فراغت خویش را به فکر کردن و مطالعه میپرداخت.
روحش شاد و یادش گرامی

ميهمان
پاسخ 23/08/1395 - 05:57 امید علی پور کرمانی

سلام.ایشون دایی بنده هستن.تاریخ تولدشون سال ۱۳۳۹ و تاریخ شهادتشون ۱۹.۷.۱۳۵۹ می باشد.شغل پدرشون کارمند ذوب آهن.ممنون میشم این موارد رو اصلاح کنید تا موجب خرسندی خانواده شهید شود.خدا قوت و تشکر
به تاریخ های روی سنگ قبر دقت کنید 
http://shahid-jahani.persianb
log.ir/page/144

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود