13 اردیبهشت 1395
شماره خبر: 162221

زندگی نامه شهید سیدمجتبی سعادتی، آرمیده در امامزاده محمد (ص) کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه یادداشت

زندگی نامه شهید سیدمجتبی سعادتی، آرمیده در امامزاده محمد (ص) کرج


شهید سید مجتبی سعادتی در سال 1338 در ساوه روستای طاهره خاتون دیده به جهان گشود. از آنجا که خانواده او بسیار زحمتکش و متدین و فقیر بودند.
زندگی نامه این شهید بزرگوار به شرح ذیل است:
شهید در سال 1338 در ساوه روستای طاهره خاتون دیده به جهان گشود. از آنجا که خانواده او بسیار زحمتکش و متدین و فقیر بودند لذا دوران کودکی خویش را با تحمل سختی های فراوان و مشکلات زیاد در این خانواده صمیمی پشت سر نهاد. وی در سن 7 سالگی وارد دبستان شد و پس از به پایان رساندن دوره ابتدایی وارد مدرسه راهنمایی گردید و این دوره را نیز با موفقیت پشت سر نهاد و بعد از این به کار کردن مشغول شد تا بلکه بتواند گوشه ایی از هزینه زندگی را به عهده بگیرد و کمکی برای پدر خویش باشد. از آنجایی که شهید مادر خویش را نیز از دست داده بود با مشکلات بیشتری دست و پنجه نرم می کرد. او در زمان انقلاب همانند دیگر مردم در راهپیمائیها شرکت می کرد و بر علیه رژیم منحوس پهلوی شعار می داد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی به کار خویش در یک شرکت بافندگی ادامه داد و ازدواج نمود که این ازدواج حاصلش یک فرزند بود و در زمان شروع جنگ تحمیلی او باز به هر طریقی که می توانست به رزمندگان اسلام یاری می رساند. سرانجام شهید از طریق هلال احمر به عنوان راننده آمبولانس به جبهه مهران اعزام شد و در تاریخ یکم خرداد ماه سال 61 مورد اصابت ترکش خمپاره دشمن قرارگرفت و به درجه رفیع شهادت نائل گردید و به لقاء اله پیوست.

ميهمان
پاسخ 2/10/1397 - 10:10 حسین مزرئی(نوه دختری سیدمجتبی سعادتی)

با سلام خدمت گرداورنده این مطلب برادر این چیزی که شما نوشتی همه چیزش درسته ولی ارامگاه این شهد امامزاده محمد کرج نیست اشتباه به شما رساندند این شهیدبزرگوار در محل تولد خود یعنی روستای طاهره خاتون ساوه ارمیده است لطفا این مطلب را درست کنید تا مردم به اشتباه نیفتند 

 

با تشکر حسین مزرئی نوه دختری شهیدسیدمجتبی سعادتی

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود