12 بهمن 1394
شماره خبر: 157772

زندگی شهید جعفر شاه بختی از خطه اشتهارد

سپیدار‌آنلاین: گروه یادداشت

زندگی شهید جعفر شاه بختی  از خطه  اشتهارد


شهید جعفر شاه‌بختی در سال ۱۳۳۱ در اشتهارد کرج در خانواده متدین و مسلمان و زحمتکش دیده به جهان گشود.
پس از گذراندن دوره کودکی خویش در سن ۷ سالگی وارد دبستان شد و پس از گذراندن دوره ابتدایی با موفقیت ترک تحصیل نمود و به کار کردن مشغول شد و دوره تراشکاری را کاملاً فرا گرفت و مشغول به این کار گردید. او در سن ۲۰ سالگی به خدمت زیر پرچم احضار گشت و بعد از اتمام دوره سربازی به شغل قبلی خویش بازگشت و سپس ازدواج نمود که حاصل آن ۳ فرزند می‌باشد.
شهید در زمان اوج‌گیری انقلاب اسلامی از مشوقین مردم در اشتهارد بود برای شرکت هر چه بیشتر و بهتر در راهپیمایی‌ها و تظاهرات بر علیه رژیم منحوس پهلوی و او یکی از پیشقدمان بود و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به فعالیت‌های خویش ادامه داد و به عضویت بسیج درآمد و پس از شروع جنگ تحمیلی از طریق بسیج سپاه پاسداران کرج عازم کردستان گردید و در آنجا به مبارزات خویش ادامه داد و سرانجام در تاریخ ۶۱/۵/۶ در بانه کردستان مور اصابت تیر قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل گردید.
یادش گرامی و راهش پررهرو باد .
نکات برجسته در زندگی:
الف) فعالیتهای مهم عبادی و معنوی:
شهید در کلیه امور مذهبی شرکت فعالی داشته است.
ب) فعالیتهای مهم سیاسی واجتماعی:
شهید در راه‌اندازی راهپیمایی‌ها و تظاهرات مردمی در زادگاه خویش اشتهارد نقش اول را ایفا می‌کرد و فعالیت چشمگیری در پیشبرد اهداف انقلاب داشت. و بعد از پیروزی انقلاب نیز همیشه در فکر خدمت به اسلام و دین بود.
ج) فعالیتهای مهم علمی، فرهنگی و هنری:
شهید در امور فنی فعالیت داشته‌اند. شهید تراشکار ماهری بوده‌اند.
د) ویژگی‌های بارز اخلاقی :
شهید خیلی خوش اخلاق بود و با همه با خوشی برخورد می‌کرد. او بسیار صبور و با گذشت و ایثارگر بود. او رفتارش با مردم بسیار خوب بود و تا می‌توانست با مردم همکاری می‌نمود.
خاطرات پدر شهید ( مرحوم شیخ محمود شاه بختی):
پدر شهید می‌گوید: شهید جعفر می‌خواست به جبهه برود و چون برادر دیگرش در جبهه حضور داشت احتمال می‌داد که من اجازه ندهم که او به جبهه برود خلاصه او مخفیانه به جبهه رفت و بعد از اعزام به جبهه بود که نامه‌ای برای ما نوشت و ما مطلع شدیم که به جبهه رفته است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود