15 اردیبهشت 1395
شماره خبر: 162374

زندگی نامه شهید علی سلیمانی اعزامی از کرج به جنگ تحمیلی

سپیدار‌آنلاین: گروه یادداشت

زندگی نامه شهید علی سلیمانی اعزامی از کرج به جنگ تحمیلی


شهید علی سلیمانی در سال 1345 در شهر گرگان در خانواده ای مومن و متعهد و زحمتكش به دنیا آمد و در همان دوران كودكی در مراسم مذهبی مسجد، نماز جماعت و ... شركت میكردند. ..
زندگی نامه این شهید بزرگوار به شرح ذیل است: شهید علی سلیمانی در سال 1345 در شهر گرگان در خانواده ای مومن و متعهد و زحمتكش به دنیا آمد و در همان دوران كودكی در مراسم مذهبی مسجد، نماز جماعت و ... شركت میكردند. شهید تا اواسط دوره سوم راهنمایی تحصیل نمودند و پس از آن بنابر میل خودشان به جبهه اعزام شدند. در دوران انقلاب در برپایی تظاهرات بر علیه رژیم فعالانه شركت داشتند. ازجمله در سال 1357 دو ماه به پیروزی انقلاب اسلامی ایشان با عده ای از دوستان بسیجی خود برای مقابله با تهاجمات ارتشیان كه میخواستند به مردم حمله كنند در جاده ماهدشت اقدام به سنگرسازی نمودند. بعد از انقلاب در بسیج «پایگاه 22 بهمن ولداباد بزرگ» فعالانه شركت داشتند. در سن 16 سالگی به عنوان داوطلب بسیجی در جنگ تحمیلی شركت كردند و مدت 50 روز در جبهه خدمت نمودند و سپس در تاریخ 15 آبان ماه سال 1361 به مقام رفیع شهادت نائل آمدند. ایشان در این مدت سخت به نشر تعالیم اسلامی و اسلامی كردن محیط كار میكوشیدند و با هرگونه كانون و مكانهای غیر اسلامی و متخلف مخالفت و مبارزه مینمودند. اكثر اوقات خود را در بسیج میگذراند و او عاشق بسیج بود و به كارش و فعالیتش عشق میورزید. پیرو خط امام و ولایت بود. در سن 13 سالگی در كلاسهای قران شركت مینمودند.
ایشان ذكر یا حسین را مرتباً تكرار مینمودند. شبهایی كه در جبهه بودند با اینكه خستگی و گرسنگی برای ایشان طاقت‌فرسا بود مقاومت مینمودن و سرمای جبهه را به امید شهادت متحمل میشدند. ایشان شب قبل از شهادت را غسل نمودند و نهایتاً در عملیات مسلم بن عقیل در جبهه‌های غرب كشور و سومار، هنگام شناسایی مناطق دشمن به آرزویش رسید و به مقام شهادت نائل شدند. ایشان اولین شهید در منطقه ولد آباد بزرگ میباشد. خلاصه كلام یك انسان قهرمان و یك بسیجی كامل بودند كه رسالت خود را در این جهان هستی درك نموده بودند. و ذكر امام را دعا كنید از لبان شهید نمی افتاد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود