18 شهریور 1390
شماره خبر: 1466

طرح ايجاد مركز رشد در پژوهشگاه مواد و انرژي در كرج آغاز شد

سپیدار‌آنلاین: گروه ---

طرح ايجاد مركز رشد در پژوهشگاه مواد و انرژي در كرج آغاز شد

رييس پژوهشگاه مواد و انرژي كشور گفت: اجراي طرح ايجاد مركز رشد در پژوهشگاه مواد و انرژي مستقر در مشكين دشت كرج آغاز شد.
دكتر 'علي اصغرتوفيق' افزود: اجراي اين طرح را دكتر محمد­رضا رحيمي­ پور رييس پژوهشكده سراميك در راستاي اجراي طرح ايجاد مراكز رشد برعهده دارد.
وي اظهارداشت: اين طرح با هدف تجاري سازي نتايج تحقيقات ، بسترسازي فرصت­هاي شغلي تخصصي ، حمايت از نوآوري و خلاقيت محققان جوان ، كمك به توسعه و پرورش شركت­هاي كوچك و متوسط دانش­مدار (SMES) و كاهش فاصله كشور از حركت جهاني در زمينه مواد و انرژي آغاز شده است.
رحيمي پور تصريح كرد: مراكز رشد كشور تحت مديريت متخصصين حرفه­ اي با ارايه خدمات حمايتي از ايجاد و توسعه حرفه­ هاي جديد توسط كار آفريناني كه در قالب واحدهاي نوپاي فعال در زمينه­ هاي مختلف منتهي به فناوري متشكل شده­ اند و اهداف اقتصادي مبتني بر دانش و فن دارند، پشتيباني مي­كند.
وي همچنين از اهداف ديگر ايجاد اين مركز در پژوهشگاه را كاهش مشكلات اوليه خود اشتغالي دانست و گفت: اين مركز داراي اهداف بي شماري است كه از جمله مي­توان از بستر سازي جهت تجاري كردن دستاوردهاي تحقيقاتي، ايجاد زمينه كارآفريني، حمايت از نوآوري و خلاقيت نيروهاي محقق جوان، كمك به رونق اقتصاد محلي مبتني بر فناوري نام برد.
توفيق گفت: ايجاد فضاي لازم جهت گسترش و رشد واحدهاي كوچك و متوسط دانش مدار و فناوري فعال مركز رشد، فضاي كنترل شده و حمايت شده­ اي است كه در بر گيرنده هسته اوليه خلاقيت­ ها، نوآوري­ ها و استعدادهاي كارآفرين در زمينه­اي ويژه است.
وي افزود: به گونه­ اي كه در زمانبندي مشخص شده فعاليتها تا مرز خلق و ايجاد سرمايه­ گذاري مولد پيش برده شود و منجر به يك نهاد توليدي موفق و پربازده شود و در اين راه انواع حمايت هاي ابزاري، تجهيزاتي، علمي، فني و به­ ويژه استانداردسازي، مشاوره مهندسي و مديريتي، حمايت در دوران توليد و رشد و كمك به حل مشكلات و معضلات اجرايي از طريقي ساده و از پيش طراحي شده مهيا شود.



منبع : خبرگزاري ايرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود