21 شهریور 1391
شماره خبر: 11432

مهدوي: ارتباط ميان دانشگاه و صنعت بايد به درستي باز تعريف و نياز سنجي واقعي صورت پذيرد

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

مهدوي: ارتباط ميان دانشگاه و صنعت بايد به درستي باز تعريف و نياز سنجي واقعي صورت پذيرد

سپیدار آنلاین: ریيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز در جلسه مشترك با مسئولان و تعدادي از محققان و پژوهشگران پژوهشگاه مواد و انرژي كشور بر لزوم باز تعريف ارتباط ميان دانشگاه و صنعت تاكيد و خواستار نيازسنجي واقعي در ارتباط ميان اين دو حوزه شد.
علي مهدوي در اين جلسه اظهار داشت: شايسته است مراكز علمي و دانشگاهي با شناسايي صحيح ظرفيت ها و استعدادها، مجدانه گام در مسير همكاري مشترك گذاشته و از موانع كوچك و بزرگ پيش روي هراسي به خود راه ندهند. وي ادامه داد: صاحبان صنايع، معادن و بازرگانان ما نيز بايد با نگاهي توسعه گرانه در تجاري سازي و ترويج دانش در عرصه كاري خود، كمك حال محققان و پژوهشگران كشورمان باشند. مهدوي افزود: صنعت هيچ گاه بدون دانش شكل نگرفته و راه به پيش نبرده است آنچه امروز مورد هدف ماست يك بازبيني اساسي در نوع خدمات قابل ارائه به صنعت از سوي دانشوران كشورمان مي باشد كه بايد براي عميلياتي شدن مراوات چاره انديشي اساسي نماييم. ریيس سازمان صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان كرد: فعاليت بسياري از مراكز علمي و پژوهشي بزرگ كشور در استان البرز نشان از موقعيت ممتاز اين استان در توسعه علم در سرزمين وسيعمان دارد كه البه بهره برداري شايسته از اين پتانسيل جزو وظايف خطير ماست.
معرفي ظرفيت هاي توليد و تجارت استان البرز
در اين جلسه سيد وحيد مرتضوي معاون برنامه ريزي و توسعه صنعتي سازمان صنعت، معدن و تجارت به معرفي ظرفيت هاي توليد و تجارت استان البرز پرداخت؛ از جمله: سه هزار واحد صنعتی فعال كه در مجموع 3 در صد از صنايع كشور را شامل مي شود و رتبه همچنين دهم كشور در اين زمينه، اشتغال بالغ بر يكصد هزار نفر با رتبه ششم كشور و با 60 هزار ميليارد ريال میزان سرمایه گذاری در واحدهای صنعتی فعال، كه جايگاه هشتم كشور را به خود اختصاص داده است.
دكتر توفيق: بايد بازار تجارت دانش را در كشور راه اندازي نمايم
رئيس پژوهشگاه مواد و انرژي نيز در اين جلسه با اشاره به قابليت ها و توانمندي هاي علمي و پژوهشي كشور گفت: راه اندازي يك بازار تجارت دانش در كشورمان يك ضرورت مي نمايد چرا كه در عمل براي تجاري سازي بسياري از طرح هاي علمي نيازمند سرمايه گذاراني علاقمند هستيم.
وي افزود: بايد از تعارفات عبور كنيم و در عمل همراه و يار يگديگر باشيم و اميدواريم كه اين جلسه مقدمه اي گردد براي ايجاد فضايي كه صنعتگر و پژوهشگر بدون واسطه نيازها و توانمندي هاي خود را روي يك ميز مشترك بگذارند و همراه حقيقي يكديگر شوند. امضاي تفاهم نامه همكاري
در پايان اين جلسه تفاهم‌نامه همکاري ميان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز و پژوهشگاه مواد و انرژي، به منظور استفاده از ظرفيتهاي علمي، پژوهشي، آموزشي و سرمايه گذاري طرفين؛ به امضا رسيد. در اين تفاهم نامه بر استفاده بهينه از توانايي هاي علمي، فني و پژوهشي پژوهشگاه مواد و انرژي و همچنين بر شناسايي، معرفي و هدايت سرمايه گذاران و صاحبان صنايع از سوي سازمان صنعت، معدن و تجارت در راستاي تجاري سازي پروژه هاي دانش بنيان؛ تاكيد شده است. در همين راستا كارگروه مشتركي جهت تامين اهداف مفاد اين تفاهم نامه پيشنهاد و مورد موافقت طرفين قرار گرفت.




منبع: پایگاه اطلاع رسانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود