13 مهر 1390
شماره خبر: 2005

امنيت ، اساسي ترين نياز كشوري پويا همچون ايران اسلامي است

سپیدار‌آنلاین: گروه ---

امنيت ، اساسي ترين نياز كشوري پويا همچون ايران اسلامي است

رييس پليس استانهاي تهران و البرز گفت: امنيت مقوله اي بسيار مهم و اساسي ترين نيازهاي كشوري پويا همچون ايران اسلامي است.
سرتيپ دوم ' عليرضا اكبرشاهي' در آيين گشايش نمايشگاه نيروي انتظامي كه در تالار شهيدان نژاد فلاح كرج برگزار شد، افزود: توليد امنيت محصول اقشار مختلف جامعه است و اگر مشاركت تمامي دستگاهها بويژه سازمانهاي مسوول و مردم نباشد اين محقق تحقق نخواهد يافت.
وي به شعار امسال هفته نيروي انتظامي كه 'سهم من در امنيت و آرامش' است اشاره كرد و اظهار داشت: امروزه در هر جامعه اي احساس امنيت و توليد آن بعنوان ركن اساسي جهت پايداري آن جامعه تلقي مي شود و بي شك امنيت عمومي هر جامعه نيز در گرو مشاركت مردمي آن جامعه است.
سردار اكبرشاهي گفت: ارزش كار پليس به اندازه اهميت وجودي اصل امنيت و پايه اصلي تداوم و تعالي جامعه است ، زيرا هرگونه پيشرفت علمي، فرهنگي، سياسي و اقتصادي در بستر امنيت عمومي اتفاق مي افتد و پيامد نهادينه شدن آن توسعه و پيشرفت جامعه است.
وي موضوع امنيت را حياتي دانست و افزود: مراجعات به پليس در جمهوري اسلامي ايران قابل مقايسه با هيچ نهاد ديگري نيست ، چنانچه در ماموريتهاي پليس 110 ، برابر آمار دو سال قبل ، در 24 ساعت 500 هزار تماس و مراجعه داشته است.
رييس پليس استانهاي تهران و البرز ، اهداي خون حدود چهار هزار شهيد و بالغ بر 10هزار جانباز نيروي انتظامي در كشور را فقط در امر مبارزه با قاچاق مواد مخدر يكي ديگر از افتخارات پليس دانست و بيان داشت: كشور ما اين افتخار را دارد كه در امر مبارزه با مواد مخدر در دنيا حرف اول را مي زند.
وي به وجود 144ماموريت پليس اشاره كرد و افزود: تمام اين افتخارات مرهون تلاش سربازان فداكار مردم در نيروي پرافتخار انتظامي است.
اكبرشاهي همچنين برگزاري 300 برنامه فرهنگي، اجتماعي و ورزشي در هفته ناجا در استانهاي تهران و البرز را مورد اشاره قرار داد و گفت: در اين هفته برگزاري نمايشگاهي از دستاوردهاي پليس هاي تخصصي اين استانها تدارك ديده شده كه در اين نمايشگاه بيش از 20 ارگان دولتي و تشكلهاي غيردولتي خدمات و دستاوردهاي خود را در معرض ديد عموم قرار مي دهند.
وي اظهار داشت: پليس هاي تخصصي در اين نمايشگاه خدماتي مانند مشاوره وظيفه عمومي ، درخواست گذرنامه ، خلافي خودرو ، انگشت نگاري و سوء پيشينه را به متقاضيان ارايه خواهند داد.
اكبرشاهي اضافه كرد: تجليل از خانواده هاي شهداي نيروي انتظامي استانهاي تهران و البرز و غبار روبي و عطرافشاني مزار اين عزيزان از ديگر برنامه هاي پيش بيني شده در هفته ناجا است .
وي افزود: در اين هفته همچنين همايش راهوران محله، مسابقات متنوع فرهنگي و ورزشي، همايش تجليل از شهروندان قانونمدار و گردهمايي كلانتري هاي اين استانها برگزار مي شود.
اكبرشاهي گفت: برگزاري همايش هاي پليس ، اصناف و امنيت و پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي و فرهنگي در مدارس و دانشگاهها از ديگر برنامه هاي مهم اين هفته است.
وي همچنين برگزاري همايش هاي تجليل از نمونه هاي ترافيكي استانهاي تهران و البرز ، موتورسواران و پيشگيري و مقابله با معضل موادمخدر را از ديگر برنامه هاي هفته ناجا در اين استانها ذكر كرد.
گفتني است از 13الي 19مهرماه به عنوان هفته نيروي انتظامي نام گذاري شده است.



منبع : خبرگزاري ايرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود