3 شهریور 1394
شماره خبر: 147868

درخواست بخش خصوصی از دولت ایجاد فضای رقابتی است

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

درخواست بخش خصوصی از دولت ایجاد فضای رقابتی است


رییس اتاق بازرگانی البرز گفت: تقاضای بخش خصوصی از دولت ، ایجاد فضای رقابتی سالم درعرصه تولید است.
رحیم بنامولایی با اشاره به هفته بزرگداشت دولت افزود: تحقق اهداف توسعه پایدار اقتصادی در گرو افزایش مشارکت بخش خصوصی است. وی اظهار کرد: در چارچوب اصل 44 قانون اساسی توسعه فعالیت های بخش خصوصی در امور اقتصادی تاکید شده است . وی ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز با طرح اقتصاد مقاومتی، تکیه به توان بخش خصوصی برای رشد اقتصادی کشور تاکید نموده است.
بنا مولایی با اشاره به اینکه رونق اقتصادی کشور در همکاری و تعامل همه مسوولان ذیربط انجام خواهد پذیرفت، اظهار کرد: در این خصوص دولت، مجلس، دستگاه قضایی، بخش خصوصی، سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی باید همکاری نزدیک و منسجم داشته باشند. رییس پارلمان بخش خصوصی البرزادامه داد: تنها رقابتی که در اقتصاد کشور به شکل سالم می تواند انجام شود، رقابت در بخش خصوصی است. بنا مولایی تاکید کرد: در حال حاضر هیچ نهادی به جز اتاق بازرگانی بستری برای ایجاد رقابت سالم ندارد، زیرا اتاق بازرگانی می تواند زمینه لازم را برای حضور فعال بخش خصوصی واقعی در عرصه اقتصاد مقاومتی را فراهم کند. وی خاطرنشان کرد: بخش خصوصی باید توجه داشته باشد که به هر میزان که تشکل های اقتصادی گسترش یابند قدرت آنها نیز برای اعمال اصلاحات افزایش می یابد.
رفع موانع کسب و کار در نشست های شورای گفت وگو دولت و بخش خصوصی بنامولایی با اشاره به اینکه البرز جز 5 استان بر تر از لحاظ تشکیل و پیگیری شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی است، تصریح کرد: این شورا با توجه به اعضا که بالا ترین مقامات استان در آن حضور دارند می توانند گام های موثری در رفع موانع کسب وکار بردارند. رییس اتاق بازرگانی البرز با اشاره به پتانسیل بالای استان و داشتن بیش از سه هزارو 500 واحد صنعتی و 80 هزار واحد صنفی گفت: باید با همکاری سازمان های ذیربط و با بهره گیری از پتانسیل های موجود در جهت توسعه اقتصادی استان تلاش کنیم.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود