24 آبان 1391
شماره خبر: 14968

منابع پایه در اقتصاد مقاومتی بر اساس روش های علمی مدیریت شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

منابع پایه در اقتصاد مقاومتی بر اساس روش های علمی مدیریت شود

سپیدار آنلاین: مدیرکل جهاد کشاورزی استان البرز گفت: در بحث اقتصاد مقاومتی نیاز است تا منابع پایه آگانه و مدبرانه با روش های علمی مدیریت شود.
علی اصغر منصور خاکی اظهار داشت: دو عنصر اصلی آب و خاک در کشاورزی برای تولید پایدار و پایداری تولید محصولات کشاورزی نیازمند توجه جدی است. وی ادامه داد: در صورت مدیریت صحیح این دو منبع اهداف سند چشم انداز توسعه به خوبی محقق خواهد شد. مدیر کل جهاد کشاورزی استان البرز تصریح کرد: در بخش منابع آب کشاورزی برنامه جامع مصرف بهینه آب تدوین شده و در این راستا اجرای سیستم های نوین در پروژه های آبیاری در دستور کار این نهاد قرار دارد. منصور خاکی افزود: مدیریت چشمه ها، قنوات، سهم آبی که از رودخانه ها استفاده می شود و همچنین مدیریت انتقال آب از منبع تولید تا مزرعه، اجرای پروژه های لوله گذاری و بتنی کردن کانالهای آبیاری به منظور جلوگیری از هدر رفت آب از جمله برنامه های مدیریتی در این بخش است.
مدیریت منابع آب نیازمند همکاری و اقدامات جدی وزارت نیرو
وی تصریح کرد: در سطح مزارع و باغات استان نیز برای بهیه کردن مصرف از سیستم های آبیاری تحت فشار و اصلاح روشهای آبیاری استفاده می شود که افزایش راندمان را به دنبال دارد. منصور خاکی ادامه داد: در سال گذشته دو هزار 600 هکتار از اراضی استان تحت پوشش آبیاری تحت فشار قرار گرفت و این برنامه تا تحقق کامل اهداف در اراضی واجد شرایط ادامه خواهد داشت. مدیر کل جهاد کشاورزی استان البرز تاکید کرد: وزرات نیرو نیز باید در بحث مدیریت آب به خصوص منابع آبهای زیرزمینی اقدامات جدی انجام دهد. وی ادامه داد : در این راستا ساماندهی چاه های غیرمجاز، تغذیه سفره های زیر زمینی، کنترل سیلابها و سامان دهی رودخانه ها می تواند میزان آب در دسترس برای فعالیت های کشاورزی در آینده را میسر سازد.



منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود