21 مهر 1394
شماره خبر: 150875

توان حل مشکلات زیست محیطی به ویژه ریزگردها را داریم

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

توان حل مشکلات زیست محیطی به ویژه ریزگردها را داریم


رییس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران از آمادگی این مرکز آموزش عالی برای رفع مشکلات زیست محیطی به ویژه ریزگردها در کشور خبرداد.
دکتر علی سلاجقه در آیین رونمایی از دستاوردهای نوین برتر فن بازار که درسالن اجتماعات امام خمینی (ره ) پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران مستقر در کرج برگزارشد، افزود: این مرکز آموزش عالی می تواند کشوررا درابعاد مختلف زیست محیطی، آب، کشاروزی و منابع طبیعی وریزگردها حلال مشکلات باشد. وی با اشاره به ظرفیت ها و توان علمی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران گفت: متاسفانه برخی مدیران دستگاه های اجرایی براین باورهستند که دانشگاه درقبال انجام کارهای علمی بودجه گزاف دریافت می کنند درحالیکه این تفکر نادرست است . سلاجقه افزود : وقتی رهبری معظم انقلاب موضوع اقتصادمقاومتی را مطرح می کنند دانشگاه در این میان با تربیت نیروهای متخصص و متعهد نقش اول را دارد. وی بیان داشت : در بیانات مقام معظم رهبری به طور مرتب استفاده از ظرفیت های درونی برای شکوفایی اقتصاد نام می برند. رییس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران گفت: رییس جمهوری نیز نظرهمین را دارد لیکن مسوولان اجرایی باید به این مقوله توجه جدی کنند.
سلاجقه تاکید کرد: ظرفیت های پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران در سطح بالایی قرار داردو باید از این ظرفیت ها به خوبی استفاده کرد. وی بیان داشت: باتوجه به سرمایه های عظیم علمی، این مرکز آموزش عالی همیشه در صف نخست پاسخگویی به نیازهای کشور بوده است و اعتقاد داریم سرمایه اصلی آن تربیت نیروی انسانی فرهیخته درسطوح مختلف است.سلاجقه افزود: در تلاش هستیم تا گنجینه های علمی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی را در دید دولتمردان قرارگیرد. وی بیان داشت: تاکنون اساتید این مرکز آموزش عالی 77دستاورد مهم علمی ارایه داده اند. پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران مستقر در کرج بیش از یکصد سال سابقه فعالیت علمی و آموزشی دارد. اکنون بیش از سه هزار دانشجوی مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا در این مرکز مشغول به تحصیل هستند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود