20 اسفند 1393
شماره خبر: 139165

توصیه های رهبری درخصوص حفاظت از منابع طبیعی را با جدیت دنبال کنیم

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

توصیه های رهبری درخصوص حفاظت از منابع طبیعی را با جدیت دنبال کنیم


رییس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درجمع دست اندرکاران منابع طبیعی و محیط زیست کشور، گفت: این بیانات و توصیه ها را باید با جدیت دنبال کنیم.
دکتر علی سلاجقه شامگاه سه شنبه در همایش بزرگداشت هفته منابع طبیعی که در سالن اجتماعات پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران مستقر در کرج برگزار شد، اظهارداشت: مجموعه های علمی و اجرایی در بخش کشاورزی و منابع طبیعی باید به ندای رهبری لبیک بگویند و در حفظ و توسعه ثروت های خدادادی در کشور بکوشند. وی ادامه داد: نباید این توصیه ها را فقط به عنوان شعار در سخنرانی ها تکرار کرد، بلکه عملکرد مجریان و دست اندرکاران منابع طبیعی و محیط زیست باید به گونه ای باشد که از نگاه مردم و رهبری معظم انقلاب نمره قبولی بگیرند. سلاجقه تاکید کرد: این بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری ، پشتوانه محکمی برای دست اندرکاران منابع طبیعی و محیط زیست کشور است و برهمین اساس سال آینده باید برنامه ها دراین بخش به گونه ای باشد که مردم، عملکرد سربازان ایران اسلامی را در بخش حفاظت از منابع طبیعی مورد تحسین قرار دهند.
وی اظهار داشت: اگر تفکری را که به عنوان مدیریت جامع حوضه آبخیز که در کشور به دنبال آن بودیم، محقق شود، حرکت ارزشمندی صورت گرفته است. رییس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران ، از این مجموعه به عنوان قوی ترین پشتوانه علمی کشور در بخش تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی نام برد. سلاجقه تاکید کرد: مسوولان اجرایی باید به مراکز دانشگاهی اعتماد بیشتر کنند و از ظرفیت های علمی این مراکز برای حل معضلات و مشکلات زیست محیطی و منابع طبیعی کمک بگیرند. وی مهم ترین معضلات در این حوزه را افزایش ریزگردها، پایین آمدن سطح آبخوان ها، کم آبی و ... دانست و گفت: محیط زیست و منابع طبیعی یک پیکره واحد و جدانشدنی هستند و باید به صورت زیربنایی و پایه های برای آن ها تصمیم گیری کرد. وی همچنین یکی دیگر از معضلات دراین بخش را قرار گرفتن اموراجرایی در دست افراد غیر متخصص با تحصیلات غیرمرتبط دانست و گفت: درصدا و سیما افرادی به عنوان کارشناس سخن می گویند که از مسایل منابع طبیعی و محیط زیست آگاهی کافی ندارند. رییس دانشکده منابع طبیعی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران نیز دراین همایش گفت: در سال 9 روز دور هم جمع می شویم و در فراغ منابع طبیعی سوگواری می کنیم ولی باید دید آیا هر سال به اهداف سال قبل رسیده ایم ؟ دکتر محمدجعفری افزود: متاسفانه مباحث مربوط به محیط زیست و منابع طبیعی در صدا و سیما به افراد غیرمتخصص سپرده شده است. وی ، همچنین سپردن امور پژوهشی و رفع معضلاتی همچون مساله دریاچه ارومیه به دانش آموخته های غیر مرتبط را از دیگر مشکلات کشور دانست و اظهار داشت: دراین بخش امور به افراد غیرکارشناس می سپارند و به همین دلیل مشکلات زیست محیطی هیچ وقت برطرف نمی شود. جعفری، به راه اندازی یک دبیرخانه برای هفته منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: با راه اندازی این دبیرخانه باید مسایل شعارگونه را به حقیقت برسانیم. همایش بزرگداشت هفته منابع طبیعی در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران با حضور شمار زیادی از دانشجویان، اساتید و دانش آموزان استان البرز برگزار شد. پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران بیش از یکصد سال سابقه فعالیت علمی دارد. اکنون حدود چهار هزار دانشجو درمقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا در این مرکز آموزش عالی مشغول به تحصیل هستند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود