17 اسفند 1394
شماره خبر: 159979

تداوم سیاست توسعه تجارت خارجی دولت با محوریت صادرات در سال 95

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

تداوم سیاست توسعه تجارت خارجی دولت با محوریت صادرات در سال 95


رئیس کمیسیون بازرگانی اتاق بازرگانی البرز اظهار کرد: با توجه به اینکه سیاست توسعه صادرات و تجارت خارجی از سیاستهای مهم دولت در توسعه تجارت کشور در سال 94 بوده امیدواریم در سال 95 نیز از اهم سیاست ها باشد و تداوم یابد.
شادروز رفیعی در پنجمین نشست کمیسیون بازرگانی که با موضوع بررسی و تدوین برنامه های پیشنهادی در خصوص اعزام و پذیرش هیاتهای خارجی در سال 95 برگزار گردید افزود: در دوران تحریم، فعالان اقتصادی در مسیر تولید ، واردات و صادرات با مشکلات و دست انداز های عدیده ای مواجه بودند که با به سرانجام رسیدن برجام، اثرات آن نیز بر تجارت خارجی ایران سریعتر از دیگر بخشها نمایان خواهد شد.
وی تاکید کرد: یکی از اثرات مثبت اجرایی شدن برجام و لغو تحریم ها را کاهش چشمگیری هزینه انتقال و جابجایی پول و حذف واسطه ها است. رفیعی گفت: در این بین شناخت بازارهای هدف صادراتی از طریق افزایش اطلاعات و دانش صادرکنندگان ، برنامه های آموزشی ، میزهای استانی و کشوری ، اعزام و پذیرش هدفمند هیاتهای تجاری باید در سرلوحه برنامه های تجارت خارجی اتاق و استان باشد . وی ادامه داد: بررسی آمار سال جاری نشان میدهد که سال آینده باید در جهت ارتقاء توسعه صادرات و رونق اقتصادی استان دستاوردهای بهتری داشته باشیم . وی خاطرنشان کرد: پوشش دهی نیازهای تجار و مطالعه دقیق مشکلات بصورت میدانی ، صدور خدمات فنی و مهندسی با توجه به توانمندیهای شرکتهای استانی ، فضای مجازی ، ارتباط و نشست با رایزنان اقتصادی و مسائلی از این دست می تواند ما را در این مسیر یاری کند.
اولویت در برگزاری دوره های آموزشی آشنایی با قوانین بین الملل
محمد باقر رضوی نایب رئیس کمیسیون بازرگانی در این نشست اظهار کرد: با توجه به دوران بعد از برجام ضروری است که اتاق بازرگانی دوره های آموزشی آشنائی با قوانین بین الملل را برگزار کند.
وی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی و تدابیر اتاق بازرگانی برای حضور در نمایشگاه های بین المللی دارای اهمیت بوده تا هزینه های حضور در نمایشگاه های بین المللی کاهش یافته و دست واسطه ها کوتاه شودو امکان حضور فعالان استان بیش از پیش فراهم شود. وی ادامه داد: استان البرز دارای واحدهای تولیدی بسیار توانمندی است که باید با برنامه ریزی این هیات ها تجاری با این واحدها آشنا و فقط به چند کارخانه برند و مطرح استان معرفی نشود.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود