20 اردیبهشت 1395
شماره خبر: 162653

پیچ و خم های اداری صادرات میوه تره بار را با مشکل مواجه کرده است

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

پیچ و خم های اداری صادرات میوه تره بار را با مشکل مواجه کرده است


عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی البرز گفت: پیچ و خم های اداری در مسیر صدور گواهی بهداشت نباتی صادرات سبزی و صیفی جات صادرگنندگان این استان را با مشکل اتلاف وقت و سرگردانی مواجه کرده است.
سید احمد میر جلیلی" افزود: در صورتی که صدور گواهی صادرات در گمرک با حضور مسئولان قرنطینه انجام پذیرد، صادرکنندگان مجبور به دوندگی و اتلاف وقت برای دریافت این گواهی نخواهند شد. وی اضافه کرد: تحقق این مهم باعث می شود سبزی و صیفی جات با مشکل فاسد شدن مواجه نشده و بستر برای افزایش صادرات محصول فراهم خواهد شد. عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی البرز بیان داشت: استان البرز به عنوان اولین صادر کننده "تره بار" کشور با وجود مشکلات فراوان، از بدو ورود به بحث صادرات تا به اکنون همواره توانسته جایگاه مناسب و سهم بالای در صادرات محصولات کشاورزی در بازار کشورهای همسایه کسب کند. وی ادامه داد: استان البرز سال گذشته با 6 هزارو 300 کانتینر سبزی و صیفی جات به کشورهای همسایه و حاشیه خلیج فارس توانسته ۸۰ درصد از صادرات محصولات کشاورزی کشور را در این بخش به خود اختصاص دهد. میرجلیلی خاطرنشان کرد: آب و هوای مناسب و خاک حاصلخیز، باعث شده که این استان همواره، جزو استان‌های با مزیت بالا در حوزه کشاورزی کشور مطرح باشد.
میر جلیلی در بخش دیگر اظهاراتش گفت: جایگاه و تاثیرگذاری محصولات کشاورزی و تره بار استان البرز در بازارهای حوزه خلیج فارس، به ویژه کشور عربی امارات متحده به اندازه ایست که سکویی اختصاصی در بازارها به محصولات کشاورزی ایران که بیش از ۹۰ درصد آن از استان البرز صادر می‌شود اختصاص داده‌اند. وی اضافه کرد: اگر به دلایلی بار صادراتی از کشور ایران با تاخیر وارد بازار این کشور شود، این محصولات در کشور امارات با نوسانات شدید قیمتی روبرو خواهند شد. میر جلیلی تصریح کرد: استان البرز از پتانسیل بالایی در حوزه کشاورزی برخوردار است که می‌طلبد مسئولان امر در این استان همیاری و حمایت بیشتری از کشاورزان این منطقه داشته باشند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود