9 خرداد 1395
شماره خبر: 163873

اطلاعات دقیقی از وضعیت صنعت البرز در دسترس نیست

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

اطلاعات دقیقی از وضعیت صنعت البرز در دسترس نیست


رئیس اتاق بازرگانی البرز گفت: به رغم حضور مستمر هیات های تجاری کشورهای مختلف برای مشارکت و سرمایه گذاری در این استان ، آمار دقیقی از وضعیت کاری صنایع منطقه به لحاظ فعالیت در دسترس نیست .
رحیم بنا مولایی در چهارمین نشست هم اندیشی مشترک با مدیران و مسئولان شهرک های صنعتی استان البرز افزود: اکنون تعدادی از صنایع استان به علل مختلف نیمه فعال یا تعطیل هستند که انتظار می رود مسئولان ذیربط گزارش دقیقی از وضعیت فعالیت تمام صنایع در اختیار اتاق بازرگانی قرار دهند. وی بیان داشت: یکی از شرایط سرمایه گذاری آگاهی لازم از وضعیت فعالیت صنایع در هراستان است که با توجه به حضور سرمایه گذاران خارجی و داخلی در البرز باید وضعیت کاری صنایع برای تصمیم گیران مشخص شود. بنامولایی در بخش دیگر اظهاراتش با تاکید بر اینکه سیاست های اقتصاد مقاومتی باید در چرخه اقتصاد و تولید کشور شکل بگیرد، گفت: زمانی اقتصاد مقاومتی اجرایی می شود که اداره کار و رفاه اجتماعی و تأمین اجتماعی استان گزارشی از آمار بیکاری، فهرست افراد بیمه شده و اشتغال را مشخص کنند.
رئیس پارلمان بخش خصوصی استان البرز با اشاره به این نکته که شهرک صنعتی اشتهارد بزرگترین شهرک خاورمیانه است، اظهار کرد: ارایه آمار از وضعیت واردات و صادرات این شهرک لازم و ضروری است.
بنامولایی ادامه داد: در شهرک های صنعتی استان تعداد بسیاری از واحدهای تولیدی غیر فعال و راکد هستند اما با این حال سازمان صنعت و معدن استان به دنبال تاسیس شهرک جدید صنعتی است. وی تصریح کرد: برای رفع این مشکل باید برنامه ها اصولی و مدیریت صحیح به مرحله اجرا در آید. رئیس اتاق بازرگانی البرز با اشاره به اینکه بدنه های دولت نباید صرفا با آمارگیری بسته شود گفت: امسال را مقام معظم رهبری به عنوان سال اقدام و عمل نامگذای کرده اند که این امر می طلبد دولت تدبیر و امید همانند دولت نهم و دهم تنها به ارایه آمار بسنده نکرده و به دنبال رفع موانع و مشکلات بخش صنعت باشد.
بنا مولایی با اشاره به اینکه یکی از مولفه های اقتصاد مقاومتی حمایت از صنایع کوچک و متوسط است، تاکید کرد: صنایع کوچک به علت ویژگی و قابلیت های خاص خود، نقش مؤثری در توسعه اقتصادی، اشتغال زایی و افزایش درآمد سرانه ملی ایفا می کند .وی افزود: استفاده بهینه از امکانات و جلوگیری از اتلاف سرمایه های ارزشمند صنعتی و تغییر در رویکرد تولید از جمله سیاست هایی است که در توسعه واحدهای صنعتی باید دنبال شود.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود