6 مرداد 1395
شماره خبر: 167300

پژوهشگران ایران به تولید بذرهای اصلاح شده منحصر به فرد دست یافتند

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

پژوهشگران ایران به تولید بذرهای اصلاح شده منحصر به فرد دست یافتند


عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی استان البرز گفت: پژوهشگران کشاورزی استان البرز پس از سال ها تلاش، موفق به تولید انواع بذرهای صیفی جات اصلاح شده و منحصر به فرد شده اند.
احمد میر جلیلی افزود:این بذرهای اصلاح شده جدید که به صورت پایلوت در 2.5 هکتار مزارع کاشت مرکز جامع علمی کاربردی دانشگاه امام خمینی استان البرز به مرحله تولید رسیده و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار و بازار صادرات را رونق خواهد بخشید. وی اظهار کرد: افزایش تولید تا مرز دو برابر، صرفه جویی در مصرف آب و مناسب بودن با وضعیت آب و هوای استان های مختلف از ویژگی های مهم این بذرهای اصلاح شده است. وی ادامه داد:اگر بتوانیم که کنترل مناسبی در حوزه چگونگی مصرف منابع آبی استان البرز در بخش کشاورزی داشته باشیم، بخش مهمی از معضل کم آبی و بحران بی آبی را کنترل کرده ایم.
وی خاطرنشان کرد: همچنین صیفی جات و محصولات تولیدی در مقایسه با سایر صیفی جات کاشت شده از ماندگاری بالای برخوردار هستند. میر جلیلی خاطرنشان کرد: درجریان برداشت از مزرعه نمونه مذکور گروه های از کارشناسان کشاورزی کشورهای هلند، فرانسه، امریکا و اردن بازدید و محصولات تولیدی در این مزرعه آزمایشی را بی نظیر توصیف کردند.وی یادآور شد: اجرای پایلوت این طرح توسط 'سید محمد میرجلیلی' از کارشناسان و متخصصان این بخش انجام شده است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود