24 تیر 1396
شماره خبر: 181030

تولید رقابتی سرلوحه امورات اقتصادی کشور قرار گیرد

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

تولید رقابتی سرلوحه امورات اقتصادی کشور قرار گیرد


معاون امور صنایع و معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: باید تولید رقابتی در سرلوحه امورات اقتصادی کشور قرار گیرد.
محسن صالحی نیا در همایش اصناف، صنعت و معدن که عصر شنبه در سالن همایش سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز برگزار شد، با اشاره به اینکه استقبال از سرمایه‌گذاری به‌منظور رونق اقتصادی ضروری و حائز اهمیت است، اظهار کرد: ظرفیت و پتانسیل موجود در صنعت غذا، دارو، خودرو، زیرساخت ماشین‌آلات و غیره نساجی در کشور غیرقابل‌انکار است.
وی با تأکید بر اینکه می‌توان با به‌کارگیری سیاست‌های اساسی، ضروری و بر اساس استانداردهای به‌روز، رونق اقتصادی را شاهد باشیم، افزود: مجلس شورای اسلامی در خصوص برنامه ششم بستر خوبی را فراهم کرده است.
توسعه سرمایه‌گذاری به‌منظور ایجاد زنجیره تأمین در کشور
معاون امور صنایع و معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه به لطف مجلس شورای اسلامی زمینه‌ای صورت گرفته تا ۴۰ درصد منابع درآمدی کشور به سمت صنعت و معدن و رونق این بخش سوق داده شود، تصریح کرد: رونق تولید و نوسازی ازجمله اقدامات در دستور کار محسوب می‌شود که در این خصوص عملکرد شایان توجهی را شاهد بوده‌ایم. وی بابیان اینکه استفاده از ظرفیت استان البرز برای تأمین بازار داخل و بازار صادراتی الزامی است، تصریح کرد: صنایعی که بتواند زیرساخت و زنجیره تأمین را فراهم کنند موردتوجه قرار خواهند گرفت. صالحی نیا توسعه سرمایه‌گذاری به‌منظور ایجاد زنجیره تأمین در کشور را امری ضروری دانست و گفت: مطالبه نقدینگی برای این بخش را باید بیش از گذشته موردتوجه قرار دهیم. معاون امور صنایع و معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد: علی‌رغم اینکه مبارزه با قاچاق کالا بر کسی پوشیده نیست اما باید به این مهم نیز اذعان داشت که بایستی تولید رقابتی در سرلوحه امورات اقتصادی کشور قرار گیرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود