18 تیر 1393
شماره خبر: 125543

فارغ التحصیلان، انتظارات صنعتگران را برآورده نمی سازند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

فارغ التحصیلان، انتظارات صنعتگران را برآورده نمی سازند


پویا پارسا معاون علمی و پژوهشی بسیج دانشجویی استان البرز در خصوص لزوم ارتباط صنعت و دانشگاه ادامه داد: ارتباط صنعت و دانشگاه مسئله قابل توجهی است و کشورهایی توانستند در زمینه‌های علمی به سرعت پیشرفت کنند که ارتباط بین صنعت و دانشگاه در آنها خوب بوده است.
پارسا با بیان اینکه مدرک گرایی بر تخصص گرایی اثر گذاشته گفت: اتفاقی که در جامعه افتاده این است که فارع التحصیلان دانشگاه نمی توانند انتظار صنعتگران را برآورده سازند و در واقع بین آموزه های دانشگاه و صنعت فاصله وجود دارد وی تصریح کرد: عدم تناسب ظرفیت دانشگاهی با مشاغل در بسیاری از رشته‌ها باعث اشباع بازار کار شده و انتظاری که صنعت از فارغ التحصیلان دانشگاه دارد، صحیح نیست. لذا صاحبان مشاغل صنعتی می بایستی شرایط آموزش و مهارت لازم برای جذب فراغ التحصیلان را در دستور کار خود قرار دهند.
پویا پارسا افزود: کشور ما کشوری در حال توسعه و پیشرفت است وصنعت ما نیاز چندانی به حجم بالایی از کارشناس و کارشناس ارشد ندارد و نیاز صنعت ما بیشتر نیروی تکنسین است به این علت است که صنعت و کارخانجات ما بیشتر وارداتی است و نیروی مهندس ما یک نیروی خدماتی و نگهداری است وی در ادامه بیان کرد : اتفاقی که باید در کشور رخ دهد این است که علم را به فناوری تبدیل کنیم و زمانی که اینکار را انجام دادیم می توانیم از نیروی کارشناس استفاده کنیم. در حال حاضر فضای آموزشی دانشگاه های کشور نیاز به تغییرات دارد و باید دانشگاه‌های ما نیروی تکنسین و کاردان تربیت کنند که صنعت ما بیشتر به آن نیاز دارد . پویا پارسا در پایان تاکید کرد : در دانشگاه ها در کنار آموزش باید به امر پژوهش نیز به صورت ویژه پرداخته شود و حتی این کار در مدارس نیز باید انجام شود تا بتوان قدرت فکر کردن و علاقه به موضوع خاص پژوهشی را در دانشجویان و دانش آموزان افزایش داد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود