2 مرداد 1393
شماره خبر: 126415

جبران بیش از یک دهه محرومیت بهداشتی و درمانی در البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

جبران بیش از یک دهه محرومیت بهداشتی و درمانی در البرز


وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی در جریان نشست مشترک با مسئولان ارشد استان البرز خبرهای نوید بخشی در حوزه بهداشت و درمان داشت که تحقق 2 هزار تخت بیمارستانی در استان و پیگیری احداث بیمارستان در شهرستان فردیس از جمله آنها به شمار می رفت.
دكتر سيد حسن هاشمي" وزير بهداشت،درمان و آموزش پزشكي صبح امروز در نشست مشترک با مسئولان ارشد استان البرز، فقدان زیرساخت های بهداشتی و درمانی در این استان را مورد اشاره قرار داد و گفت: البرز به جهت فقدان زیرساخت ها در این حوزه نیازمند نگاه ویژه ای است و باید با توسعه سرانه درمانی چهره این استان را از بعد امکانات بهداشتی تغییر داد.
سرمایه گذاران بخش خصوصی ورود پیدا کنند
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاكيد بر لزوم حمايت مسئولان در این خصوص تصریح کرد: بايد به سرمايه گذاري بخش خصوصي در زمينه بهداشت و درمان اعتماد شود تا باري از دوش دولت برداشته شود. وی افزود: حضور بخش خصوصي يك حضور برد-برد براي دولت ، سرمايه گذار و مردم است كه اين فعاليت بايد با تعرفه هاي دولتي و حمايت بيمه هاي تكميلي و نظارت انجام پذيرد.
فضای مراکز بهداشتی و درمانی در البرز پاسخگو نیست
وزير بهداشت در ادامه فعاليت بيمارستان ها از لحاظ تخصصي و نيروي تخصصي و مديريت بيمارستاني رضايت بخش ارزیابی کرد اما این نکته را نیز یادآور شد که امکانات فضا و امكانات پاسخگوي نياز مردم نيست.
مجوز جذب نیروی شرکتی در دانشگاه های علوم پزشکی وجود دارد
وي باشاره به افزايش بار مراجعات و كمبود نيرو در بیمارستانهای البرز نیز گفت: در مورد جذب نيرو، هر گونه استخدام ممنوع است؛ ولي مجوز لازم به دانشگاه ها براي جذب شركتي نيرو در سقف مورد نياز داده شده است. سخنان دکتر هاشمی در نشست مشترک با مسئولان حاکی از خبرهای نوید بخشی بود و عنوان کرد: تصميماتي گرفته خواهد شد تا چند سال آينده این خدمات ارتقا پيدا كند و استان بتواند عقب ماندگي ها ي خود راجبران كند.
2000 هزار تخت بیمارستانی البرز تأمین می شود
وزیربهداشت خاطرنشان كرد: استان البرز نيازمند 2000 تخت بيمارستاني است كه بايد بتوانيم با سرعت مضاعف نسبت به افزايش تخت ها اقدام لازم را انجام دهيم.
فردیس صاحب تخت بیمارستانی شود
دكتر هاشمي با تاكيد بر پيگيري جدي براي ساخت يك مركز درماني در فرديس افزود: فقدان حتی يك تخت بيمارستاني در فرديس با جمعيتي بالاي 600 هزار نفر، يك مسئله ي جدي است كه بايد برطرف شود.
سند تحول نظام سلامت کشور در حال تکمیل است
وزير بهداشت با اعلام رضايت از اقدامات انجام شده در بيمارستان هاي استان البرز در زمينه تحول نظام سلامت اظهار داشت: برنامه تحول نظام سلامت در كشور به خوبي در حال اجرا است. در طول چند ماه گذشته كارهاي سازنده و مفيدي انجام شده كه البته اشكالات برنامه بر ما پوشيده نيست و ما درحال تكميل برنامه ها هستيم. شایان ذکر است، در این نشست مشترک مسئولان استان البرز نیز مطالبات فرا روی جمعیت 2.5 میلیون نفری البرز را با وزیر کشور در میان گذاشته و خواستار پیگیری و تحقق هر چه سریعتر آن بودند. در این نشست مشترک معاونان وزیر، استاندار البرز، نمايندگان مجلس شوراي اسلامی و هيئت رئيسه دانشگاه علوم پزشكي البرز حضور داشتند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود