20 مهر 1391
شماره خبر: 13063

مانور امداد و نجات کوهستان و جاده البرز در بخش آسارا برگزار شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

مانور امداد و نجات کوهستان و جاده البرز در بخش آسارا برگزار شد

سپیدار آنلاین: همزمان با هفته کاهش بلایای طبیعی برای اولین بار مانور امداد و نجات کوهستان و جاده استان البرز در محله "ری زمین" بخش آسارای کرج برگزار شد.
مانور امداد و نجات جاده و کوهستان با حضور مدیرکل مدیریت بحران استان البرز، بخشدار آسارا و تنی چند از مسئولان مربوطه در محله ری زمین بخش آسارا برگزار شد. مدیرکل مدیریت بحران استانداری در خصوص مانور امداد و نجات جاده ای و کوهستان در بخش آسارا اظهار داشت: اجرای این مانورها می‌تواند ما را به اهداف مورد نظر که همان کاهش اثرات بلایای طبیعی است، برساند. ابوالقاسم باقری تصریح کرد: متاسفانه بعضی از مسافران رعایت نمی کنند و ما همه ساله تلفات زیادی در بحث غرق شدگی داریم.
مشکل قرارداد غواصان حل می شود
وی ادامه داد: وجود سد امیرکبیر و رودخانه خروشان کرج نیز از موارد خاص و مشکلاتی است که باید در موضوع غواصی آن برنامه ریزی ویژه ای داشت. وی با تاکید بر استفاده از غواصان بومی هلال احمر و حل مشکلات قرارداد آنها اظهار داشت: مدیریت بحران نیز با پرداخت سهم خود در رفع مشکلات غواصان کمک خواهد کرد. بخشدار آسارا نیز با حضور در این مانور ضمن قدردانی به علت انتخاب بخش آسارا برای برگزاری این مانور، مهم‌ترین اقدام برای کاهش تلفات در زلزله و دیگر بلایای طبیعی را توجه به مقاوم‌سازی در ساخت و سازها و رعایت آیین‌نامه ها دانست. محسن محمدی اظهار داشت: برای کاهش تلفات در سیل، اقدامات پیشگیرانه ای همچون جلوگیری از ساخت و سازها در حواشی رودخانه‌ها و جلوگیری از برداشت غیرضروری شن‌های حاشیه رودخانه‌ها می تواند در این خصوص موثر باشد.
لزوم استقرار ایستگاه آتشنشانی در دهستان های نساء و ولایترود آسارا
وی تاکیدکرد: ارائه آموزش‌های امدادی مرتبط با هر کدام از مباحث بحران با توجه به موقعیت خاص بخش به لحاظ کوهستانی و همچنین با در نظر گرفتن این موضوع که این بخش یکی از پر ترددترین جاده های کشور است، ضروری به نظر می رسد.وی با اشاره به استقرار تنها دو ایستگاه آتشنشانی در روستاهای آدران و آسارا تصریح کرد: به دلیل پراکندگی روستاها در مواقع بحران با مشکل مواجه هستیم و ضروری است که دهستان نساء و ولایترود نیز به این ایستگاه ها مجهز شوند.
پیشگیری از حوادث در محور چالوس با ارائه آموزشهای امدادی
کارشناس مسئول آمادگی و مقابله مدیریت بحران نیز دلیل برگزاری این مانور در بخش آسارا را همکاری و تعامل بسیار خوب مسئولان و کوهستانی بودن منطقه عنوان کرد. جعفری افزود: محور کرج به چالوس یکی از محورهای پرتردد استان است که بیشترین تصادفات در این منطقه رخ می دهد که این امر مستلزم ارائه آموزش های لازم است. این مانور با همکاری بخشداری، شهرداری، پلیس راه، اورژانس، آتشنشانی بخش و سایر دستگاه‌های مرتبط با همکاری اداره‌ کل مدیریت بحران استان البرز برگزار شد.



منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود