2 آذر 1393
شماره خبر: 132305

تقويت باورهاي ديني بهترين راه مقابله با جنگ نرم دشمن است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

تقويت باورهاي ديني بهترين راه مقابله با جنگ نرم دشمن است


فرمانده انتظامي استان البرز با حضور در کارگاه يکروزه علمي –آموزشي تبيين راهبردها و سياست هاي پليس در حوزه جنگ نرم گفت : تقويت باورهاي ديني و ولايت پذيري بهترين راه مقابله با جنگ نرم دشمن است.
کارگاه علمي –آموزشي تبيين راهبردها و سياست هاي پليس در حوزه جنگ نرم صبح امروز با حضور سرهنگ «کامراني صالح» فرمانده انتظامي استان البرز، حجت الاسلام « خضري» رئيس عقيدتي سياسي استان ، روساي پليسهاي تخصصي ، روساي کلانتريها و پاسگاهها ، جمعي از کارکنان انتظامي و با حضور افتخاري دکتر الياسي استاد دانشگاه و مشاور معاونت اجتماعي ناجا در سالن کوثر فرماندهي انتظامي اين استان برگزار شد.
پليس هوشمند از مولفه هاي اثر گذار قدرت نرم در برابر تهديدات دشمن است
دکتر الياسي در ابتداي اين کارگاه آموزشي با بيان اينکه مهمترين عنصر در انجام ماموريتهاي پليس داشتن قدرت نرم است گفت : اين قدرت را نمي توان به زور در جامعه به دست آورد که اگر چنين باشد نه تنها اثر بخشي ندارد بلکه نتيجه معکوسي را به دنبال خواهد داشت. وي قدرت نرم را در مقابل تهديد نرم به عنوان يک راهبرد برشمرد و گفت : در رويکرد قدرت نرم به جاي تحميل و ناگزير کردن مخاطبان ، آنان را متقاعد و همسو مي سازيم و هر نوع مانع يا انگيزه را از ذهن مخاطب مي ستانيم. سرهنگ کامراني صالح در ادامه اين کارگاه آموزشي گفت : همانطور كه از خود اصطلاح جنگ نرم مي توان برداشت كرد ، جنگ نرم در برابر جنگ سخت قرار دارد و از سنخ فرهنگي است، ابزار آن نيز از جنس فرهنگي-فكري ، انديشه اي و رفتاري است و نه ابزار و وسايل نظامي. وي گفت : درواقع دشمنان در جنگ نرم به دنبال تسخير باورها،فرهنگ ها و ارزش هاي يك ملت اند ، جنگ نرم آرام و تدريجي است نه شتابان و مقطعي، جنگ نرم در پي تغيير قالب ماهوي جامعه و ساختارهاي سياسي جامعه است. اين مقام مسئول افزود : بدون ترديد نيروي انتظامي كه در مقابله با عوامل فتنه و آشوب و ايجاد كنندگان اغتشاش و بي نظمي در خط مقدم قرار دارد بايد بيش از پيش هوشيار باشد هم در اجراي عمليات رواني و هم در شناخت طرح كلي دشمن و اينكه معاندان چه درسر دارند و با استفاده از ابزارهاي جنگ نرم مخصوصا فضاي مجازي و سايبري درصدد رسيدن به چه هدفي هستند بسيار آگاهانه و مدبرانه برخورد كند. سرهنگ کامراني صالح اظهار داشت : خوشبختانه با نگاه به تجربه تاريخي مي توان به اين باور رسيد كه پليس امروز از تخصص و تبحر خاصي در اين زمينه برخوردار مي باشد و با برگزاري دوره هاي تخصصي و علمي روز به روز بر شناخت، آگاهي و بصيرت اين نيرو در مقابله با جنگ نرم دشمن و شناخت قواعد آن افزوده مي شود. فرمانده انتظامي استان البرز با تاکيد بر تاثير بصيرت افزايي در مقابله با جنگ نرم دشمن بيان داشت : افزايش زمينه خودسازي ، رشد اخلاقي و بصريت ديني مي تواند کارکنان انتظامي را از آسيب ها و تهديدات جنگ نرم محافظت کند.




منبع:پایگاه خبری پلیس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود