18 آذر 1393
شماره خبر: 133394

امروز وقت هوشیاری مسئولان فرهنگی است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

امروز وقت هوشیاری مسئولان فرهنگی است


نماینده ولی فقیه در استان البرز در سی چهارمین نشست شورای فرهنگی بر ضرورت هوشیاری و همت متولیان فرهنگی تاکید کرد.
سی و چهارمین نشست شورای فرهنگی در آستانه روز اربعین حسینی در دفتر نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به (19آذر) سالروز تاسیس شورای فرهنگی به عنوان روزی مهم در فرهنگ و سیاست کشور برگزار شد. حجت الاسلام سید محمد مهدی حسینی همدانی، رئیس شورای فرهنگی استان البرز در ابتدای این نشست، تشکیل شورای انقلاب فرهنگی را به عنوان نهادی خواند که آثار وجودی فراوانی دارد و قوانینی که وضع می کند لازم الاجرا است. نماینده ولی فقیه دراستان البرز با تامل بر اهمیت مصوبات و سیاست های خاص شورای عالی فرهنگی تاکید کرد: مطالبات و خواسته رهبر معظم انقلاب از شورای عالی واقع نشده است.
تغییر صحنه جنگ با انقلاب اسلامی در قالب جنگ نرم
حجت الاسلام حسینی همدانی، در ادامه خاستگاه شکل گیری شورای عالی انقلاب فرهنگی را انقلاب اسلامی ایران خواند و تصریح کرد: استکبار پس از انقلاب همواره مسائل مختلف فیزیکی چون جنگ و فتنه را بر این انقلاب تحمیل کرده است تا مردم و کشور را درگیر کنند، اما موفق نشده است، پس از آن با مطرح کردن بحث جنگ نرم تغیر مسیر داد و شیوه خود را عوض کرد. به گفته امام جمعه کرج، در این رابطه ، چشم بینا و تیزبین انقلاب، (مقام معظم رهبری) بلافاصله بحث قرارگاه را مطرح کردند. ایشان مراحل مختلفی از جمله رخنه فرهنگی را مطرح کردند و چاره را عمل کردن به شیوه قرارگاهی دیدند. وی با تامل بر اهمیت بازخوانی، پیام مقام معظم رهبری در اوائل مهر ماه سال 93 که طی هفت ماده به شورای عالی فرهنگی ابلاغ کردند، توضیح داد: مقام معظم رهبری اشاره کرده اند، که مدیریت چالشی این موضع با نگاه حکیمانه و معقول فرهنگی باید باشد، همه نگاه ها باید در مسیر فرهنگی باشد، برای ما خیلی حساسیت زا و مسوولیت آور است، نمی شود مسئولان مسئولیتی احساس نکنند. وی با نظر و تاکید به فرمایشات مقام معظم رهبری تصریح کرد: ولی فقیه در مقام بیان این ها را از مسوولان می خواهد، ببینید کجا داریم جلو موانع، عناصر مخرب و عناصر مفسد را بگیرند.
کار فرهنگی منافاتی با مقابله کردن با جرم ندارد
رئیس شورای فرهنگی استان البرز در این نشست با بیان این مهم که کار فرهنگی منافاتی با مقابله کردن با جرم ندارد، تصریح کرد: در این یکساله بنر تبلیغاتی این شرکت پایین نیامده است، من در این مسائل تعارف نمی کنم حرکت وقتی انجام نگیرد یعنی آقایان دارند استحراحت می کنند در فرهنگ اشتباهات به راحتی قابل جبران و برگشت نیست.
به گفته حجت الاسلام همدانی، اگر مراکز فرهنگی ما کار خود را درست انجام ندهند در مقابل خداوند مسئول هستند، باید حساس باشیم وقتی می بینیم کسی کار خلاف می کنند باید با عمل او مقابله کرد، اعتراض کرد.
بستر قیام و انقلاب امام حسین(ع) کار فرهنگی بود
در ادامه سی و چهارمین نشست شورای فرهنگی، حجت الاسلام حسینی همدانی با تاکید بر اهمیت توجه به زیارت اربعین گفت: زیارت اربعین از علامت شیعه گذاشته شد، که تاکید شده در روز زیارت عاشورا بخوانید کلمات کلیدی و تاکیدی در آن آورده شد که معارف بلندی در بحث معارف را در خود دارد. به گفته امام جمعه کرج، برای شناخت و معرفت به امام حسین(ع) باید در زیارت نامه اربعین او را بشناسیم. وی افزود: کلمات کلیدی، عمیق و اساسی در زیارت اربعین است، دوستان در دهه اول محرم من طی 10 شب سخنرانی دیدن که چه معنی بلندی دارد.
انقلاب جمهوری اسلامی به تاسی از انقلاب امام حسین(ع) انقلاب فرهنگی بود
در دولت اسلامی و حکومت اسلامی مسئولان نبایند بخوابند بلکه باید خواب را قرقره کنند. در این استان با توجه به اهمیت و حساسیت اش باید بیشتر متوجه بود، در کرج یک اتفاقی بیافتد کل کشور متوجه می شوند این حساسیت موضوع است
بودجه ها را برای بنر و کیک و ساندیس حیف و میل نکنید
رئیس شورای فرهنگی استان البرز در پایان تدوین و بازخوانی کتاب انقلاب اسلامی در استان البرز را یک امر ضروری برای استان خواند و تصریح کرد: در ابتدای آغاز به کار تدوین کتاب انقلاب به تمامی دستگاه ها اعلام شد در خصوص تدوین این کتاب همکاری کنند، در این زمینه به استثناء حوزه هنری، آموزش و پرورش از سایر دستگاه ها کوتاهی شد.
باز خوانی نخستین کتاب با عنوان فرهنگیان و دانش آموزان استان البرز
نماینده ولی فقیه در استان البرز در پایان با نظر به آماده شدن نخستین کتاب انقلاب استان البرز با عنوان فرهنگیان و دانش آموزان استان البرز گفت: این کتاب، کتاب مبنی و مصدر کار قرار گرفته است، هر محققی که بخواهد کار کند . حجت الاسلام همدانی خاطرنشان کرد: هزار سند ساواک در این کتاب دیده شده است و نمایه ای که دارد بسیار فنی است، کسانی که در به دنبال مصدر و سند انقلاب هستند می توانند به این کتاب مراجعه کنند.




منبع:شبستان

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود