ابلاغ دستورالعمل آخوندي به ادارات كل استانها مبني بر جلب مشاركتهاي خيرين
سپیدارآنلاین: گروه اجتماعی
عضو هيئت امناء انجمن خيرين راه و ترابري از ابلاغ دستورالعمل وزير راه و شهرسازي به ادارات كل استانها مبني بر جلب مشاركت خيرين خبر داد و گفت: ادارات كل استانها موظف به جلب مشاركتهاي مردمي در حوزههاي مختلف به ويژه ساخت و توسعه راههاي روستايي و اعمال زيرساختهاي حمل و نقل در مناطق محروم و نيازمند هستند.
مهدي مهري درباره روشهاي جذب مشاركت خيرين در پروژههاي راه و ترابري و حمل و نقل، توضيح داد: يكي از بحثهاي مهم در جذب مشاركت خيرين تبليغات درست و مناسب است، به اين ترتيب وب سايت انجمن با آدرس اينترنتي www.khayerinrah.ir و شماره پيامك ۳۰۰۰۴۳۷۳ در راستاي اطلاع رساني به مخاطبان و آگاهي خيرين از فعاليتهاي انجمن خيرين راه و ترابري آغاز به كار كرد. همچنين مذاكراتي ميان اين انجمن و روابط عمومي وزارت راه و شهرسازي، شركتهاي تابعه همچون شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور و سازمان راهداري و حمل و نقل جادهاي مبني بر اطلاعرساني انجام شد. بدون شك برگزاري همايشها و گردهماييها يكي ديگر از فعاليتهاي حائز اهميت در اين حوزه است كه در اين راستا نخستين گردهمايي انجمن خيرين راه و ترابري پنجشنبه ۱۸ دي ماه برگزار خواهد شد. عضو هيئت امناء انجمن خيرين راه و ترابري با بيان اينكه پيشتر دستورالعملي از سوي عباس آخوندي براي تمامي ادارات كل راه و شهرسازي استانها مبني بر جلب مشاركتهاي مردمي ابلاغ شد ادامه داد: بر اساس اين ابلاغيه ادارات كل استانها نسبت به جلب مشاركتهاي مردمي در حوزههاي مختلف به ويژه ساخت و توسعه راههاي روستايي و اعمال زيرساختهاي حملونقل در مناطق محروم موظف به اطلاعرساني در سطح استانها هستند. دبير انجمن خيرين راه و ترابري افزود: تاكنون بيشترين مشاركت مردمي از سوي خيرين استان مازندران انجام شده و طبق برنامه روكش آسفالت حدود ۲۰۰ كيلومتر راه روستايي در دستور كار قرار گرفته است. همچنين طرح روكش آسفالت با كمك خيرين و منابع محلي و با مساعدتهايي كه سيدحسين ميرشفيع معاون راه روستايي وزارت راه و شهرسازي درباره بحث تامين قير رايگان داشته انجام شد. پس از آن نيز بيشترين كمكهاي خيرين مربوط به استان كرمان بود. وي درباره منابع مالي اين انجمن گفت: منابع دولتي مشخصي براي انجمن خيرين راه و ترابري در نظر گرفته نشده و فلسفه وجودي انجمن بر اصل همافزايي منابعي قرار گرفته كه بخشي از آن دولتي و تامين مابقي هزينهها از سوي خيرين و منابع استاني است. مهري با بيان اينكه به نسبت طول راه به مساحت كشور «دانسيته راه» گفته ميشود، ادامه داد: در سالهاي آغازين انقلاب دانسيته راه كشورمان حدود ۶ تا هفت درصد بود اما با توسعه راهسازي در كشور و بعد از گذشت ۳۵ از انقلاب اين عدد به حدود ۱۳ رسيده كه رشد خوبي محسوب ميشود اما اين رقم در كشورهاي توسعه يافته حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد است و ما با ساخت چهار تا پنج برابر مقدار راهي كه داريم، به شرايط فعلي كشورهاي توسعه يافته ميرسيم. براي ساخت اين ميزان راه منابع بسيار زيادي نياز خواهد بود كه از توان دولت خارج است و بايد از تمامي پتانسيلها و ظرفيتهاي موجود استفاده شود تا زمينههاي توسعه منطقهاي و كشور ايجاد شود.