27 دی 1393
شماره خبر: 135750

دشمنان به دنبال به نمایش گذارن چهره خشن از اسلام هستند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

دشمنان به دنبال به نمایش گذارن چهره خشن از اسلام هستند


نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با اشاره به خشم دشمنان از موج بیداری جهان اسلام و استکبار ستیزی مسلمانان، گفت: دشمنان در پی موج بیداری جهان اسلام در صدد به نمایش گذاردن چهره خشن از اسلام هستند .
حجت الاسلام و المسلمین 'سید محمد مهدی حسینی همدانی ' در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان کرج ، افزود: موج جدید اسلام هراسی و تلاش برخی از کشورهای مسلمان از جمله عربستان خود گواه بر این موضوع مهم است. وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی تحولاتی را در منطقه خاورمیانه و جهان بوجود آورد و معادلات سیاسی دشمنان را بهم ریخت، ادامه داد: در جبران این اتفاق مهم در سراسر جهان، دشمنان با راه اندازی گروههای ترویستی و تکفیری تلاش های ویژه ای را اغاز کرده اند. امام جمعه کرج، خاطرنشان کرد: در طول تاریخ شاهد جنگ های صلیبی بوده ایم اما جنایاتی که امروز در کشورهای مسلمان از جمله سوریه و عراق انجام می شود حاکی از نگرانی دشمنان از توسعه اسلام گرایی است. نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه اکنون دین اسلام در زمره دینهای مورد پذیرش بسیاری از کشورهای اروپایی قرار گرفته است ، یادآورشد: برای مقابله با این رویدادهای مهم دشمن چاره ای جز به نمایش گذاردن چهره ای خشن از اسلام ندارد و با توهین به رسول اکرم (ص) و اقدامات تروریستی در تلاش برای این امر است . وی تاکید کرد: دشمنان می خواهند با اقدامات ترویستی رحمانیت خدا و رسول اکرم (ص) را منفی معرفی کنند و با قمه زنی در روز عاشورا و اهانت ها به مقدسات گروههای مختلف اسلامی وحدت میان مسلمانان و جامعه اسلامی را از بیرون ببرند. حسینی همدانی خواستار توجه بیش از پیش جامعه فرهیختگان، اندیشمندان و هنرمندان به برنامه های تفرقه افکنانه دشمنان و مقابله با اقدامات ددمنشانه بدخواهان به جامعه اسلامی شد. وی ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی را از دیگر اهداف دشمن برشمرد و اضافه کرد: باید مسلمانان در برابر این توطئه ها هوشیار باشند و نگذارند دشمنان از احساسات مذهبی سوءاستفاده کنند .
مواضع آمریکا پس از مذاکرات ششم طلبکارانه است
خطیب نماز جمعه کرج در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه در مواضع سیاسی باید به گونه ای رفتار شود که اقتصاد کلان کشور به مذاکرات هسته ای گره نخورده است، گفت: مواضع آمریکا پس از مذاکرات ششم، طلبکارانه و تحقیر آمیز است و آنان به دنبال تعلیق تحریم به مدت 15 سال هستند. حسینی همدانی افزود: اگر در مواضع سیاسی اقتصاد کلان کشور به مذاکرات هسته ای گره خورده شود عملا به دشمن این اطمینان داده می شود که تلاشهایشان به نتیجه می رسد اگر چه تیم مذاکره کننده با قدرت و صلابت جواب می دهد ولی نتیجه چیز دیگری است. وی با بیان اینکه دشمنان و دنیای غرب از سرمایه های مردمی انقلاب اسلامی غافل است خاطرنشان کرد که هیچگاه ملت ایران از مواضع و خواسته های خود عقب نشینی نخواهد کرد. وی در ادامه با اشاره به اینکه برخی از عوامل داخلی نیز با از بین بردن باورهای مردم به دنبال تضعیف اصل مساله هسته ای هستند، افزود: هدف نظام سلطه کاهش اثرگذاری ایران اسلامی در تحولات منطقه و جهان است لذا باید مانع اقدامات برخی عوامل داخلی که در صدد میدان دادن به عوامل فتنه گران در جامعه هستند، شد. حسینی همدانی یادآورشد: مجلس نیز به دنبال تصویب موضوعی است که مذاکرات هسته ای ربطی به تحریم ها ندارد و باید با حمایت همه جانبه این موضوع را دنبال کرد . روز 26 دی ماه و فرار شاه از کشور شرایط اقتصادی کشور قبل و بعد پیروزی انقلاب اسلامی، گرامیداشت 27 دی ماه سالروز شهادت شهید نواب صفوی و تاثیرات این شخصیت ارزشمند در پیشبرد اهداف انقلاب ، برگزاری نهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسان در حوزه علمیه قم با حضور بیش از یک هزار و600 عالم برای تشکیل کمیسیون های در مباحث مهم اقتصاد مقاومتی ، فرهنگ و اخلاق از دیگر موضوعاتی بود که امام جمعه کرج در خطبه های این هفته نماز جمعه به بیان آنها پرداخت. خطبه اول نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج نیز به بحث تبعیت از رهبران الهی بعنوان یکی دیگر از رفتارهای مهم سیاسی در جامعه اسلامی اختصاص داشت.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود