20 دی 1393
شماره خبر: 135221

قرآن و عترت محور وحدت جهان اسلام هستند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

قرآن و عترت محور وحدت جهان اسلام هستند


نماینده ولی فقیه دراستان البرز و امام جمعه کرج با تبریک ولادت با سعادت حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) ،گفت: قرآن وعترت به عنوان ملازم یکدیگر دو محور وحدت جهان اسلام هستند.
حجت الاسلام و المسلمین 'سید محمد مهدی حسینی همدانی ' در خطبه های نماز جمعه این هفته کرج افزود: قرآن و عترت هیچگاه جعل نمی شوند و ترک قرآن کریم یعنی ترک رسول خدا (ص) و وجود مبارک پیامبر (ص) جلوه ای ارنورالهی است. وی ادامه داد: همگان باید به تاسی از رسول اکرم (ص ) در مسیر وحدت حرکت کنند و هرکس مسیری غیر ازاین انتخاب کند به گمراهی و ضلالت می افتد. حسینی همدانی با اشاره به اینکه دشمن درتلاش برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان است ، خاطرنشان کرد: ازبین بردن تفکر وحدتبخش قرآنی که پیام آورآسایش و خوبی ها برای بشریت است از جمله اهداف دشمنان درشرایط کنونی به شمار می رود. وی گفت: دشمنان با ایجاد اختلافات مذهبی درتلاش برای تفرقه بین شیعه وسنی هستند و متاسفانه دربین گروه های شیعه و سنی کوتاه نظرانی توسط دشمن حمایت می شوند و به این اختلافات دامن می زنند. نماینده ولی فقیه دراستان البرز اضافه کرد: برخی از رگه های این موضوع مهم نیز دراستان البرر دیده شده و باید مراقب بود بواسطه بی تدبیری، دین از بین نرود. وی با اشاره به نامگذاری روز ولادت حضرت محمد (ص) به عنوان روزاخلاق و مهرورزی یادآورشد:اخلاق حسنه از صفات برجسته پیامبر اسلام (ص) بود که باید به آن توجه داشت. سالروز 19دی و قیام مردم قم برعلیه رژیم طاغوت به عنوان سرآغاز نهضت اسلامی از دیگر موضوعاتی بود که امام جمعه کرج به آن اشاره کرد. حسینی همدانی در این زمینه، بصیرت و زمان شناسی مردم از اوضاع پیرامون را عاملی مهم دردستیابی به اهداف والای اسلامی خواند که باید در جامعه امروزی مورد توجه قرار گیرد. وی با اشا ره به بیانات اخیرمقام معظم رهبری درخصوص 9 دی و 22بهمن وافزود: عده ای قصد دارند مناسبتهای مهم از جمله 9دی و 22 بهمن به دست فراموشی سپرده شود درحالی که جریان ومناسبتها عقبه هایی دارند که برای نسل آینده باید بازگو کرد . امام جمعه کرج تاکید کرد:انقلاب اسلامی به سادگی به دست نیامده و باید دستاوردهای این انقلاب را تبیین کرد و مساله اتحاد ملی را مورد توجه قرارداد .
وی از مسوولان کشور خواست تا در بیان مطالب دقت نظر لازم را داشته باشند چراکه برخی مواقع حرف هایی از افرادی شنیده می شود که سبب شادی دشمنان می شود و این درحالی است که این افراد سالها در زمینه های مذکور مسوولیت داشته و درس خوانده هستند. وی تاکید کرد:اساس سیاست خارجی باید منافع ملی به همراه ارزشهای اسلامی باشد و یکی از آرمانهای ما اجرا شدن احکام الهی است . حسینی همدانی با بیان اینکه در موضوع تحریم ها دشمنان می خواستند حکم قصاص،نماز و حجاب را بردارند، اضافه کرد:باید محکم درمقابل دشمنان بایستیم و اقتصاد مقاومتی راهکاری اساسی دراین زمینه بشمارمی رود. وی یادآورشد: اقتصاد مقاومتی پیام و دغدغه رهبری نیزاست که دراستان البرز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بودجه ای که سالانه به هدر می رفت با روش مناسب در قالب طرح های زودبازده و اشتغالزا به کار گرفت و برای سه هزار نفراشتغال ایجاد کرده است. دشمن شناسی در ابعاد مهم رفتار سیاسی ازدیگر مسایلی بود که امام جمعه کرج به آن پرداخت و افزود: قران کریم دشمن را عهد شکن و غیر قابل اعتماد معرفی کرده بنابراین در معادلات سیاسی باید این موضوع را مورد توجه قرارداد . وی صهیونیسم را بزرگترین دشمن اسلام خواند که درقالب یهود صهیونیست امروز مفاسد فکری و اقتصادی بسیاری را در دنیا بوجود آورده است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود