16 خرداد 1394
شماره خبر: 143233

انقلاب اسلامی ریشه در قیام 15 خرداد دارد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

انقلاب اسلامی ریشه در قیام 15 خرداد دارد


نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج قیام 15 خرداد در سال 42 را آغاز شکل گیری انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی پس از این قیام با رهبری روحانیت شیعه و استکبارستیزی مردم به پیروزی رسید.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های نماز جمعه این هفته کرج، افزود: دراین قیام خونین 15هزار نفر به شهادت رسیدند که نتیجه آن شکوفا شدن انقلاب اسلامی درسال 57 و سرنگونی رژیم طاغوت بود. وی ادامه داد: از خرداد سال 42 تا بهمن 57 روحانیت آگاه و روشن دست به هدایت انسان ها زدند و در حوزه های علمیه و هرجایی که زمینه ای فراهم بود، موج بیداری بوجود آمد. امام جمعه کرج همچنین از قیام میرزاکوچک خان جنگلی در 20 خرداد ماه یاد و تاکید کرد: باید مجاهدت های این افراد را مورد مطالعه قرار داد و تاریخ رشادت های بزرگ مردان را زنده نگه داشت. حسینی همدانی با اشاره به اهمیت توجه به خط و مشی امام راحل (ره) با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری دراین زمینه، گفت: حضرت امام (ره) تاکید بر سیاسی بودن اسلام داشتند، درحالی که عده ای بر جدایی دین و سیاست اصرار دارند که باید دراین زمینه آگاه بود. وی خاطرنشان کرد: پس از رحلت حضرت امام (ره) رهبری جامعه اسلامی را فردی مدبر و باصلابت برعهده گرفت که برتداوم راه امام (ره) تاکید داشتند و استکبار ستیزی، گفتمان سازی، مهار بحران ها و ایراد خطابه های اتشین برای حفظ اساس اسلام از جمله عملکرد ایشان به شمار می رود. امام جمعه کرج افزود: مدیریت نهضت های علمی و فناوری هسته ای کشور با هدایت صحیح و حسن رهبری مقام معظم رهبری از بحران ها عبور کرده و مهار فتنه 88 از دیگر آثار دراین زمینه است.
نماینده ولی فقیه دراستان البرز گفت: باید ولایت مدار باشیم و مردم ایران اسلامی در تمامی صحنه ها با تبعیت از مقام معظم رهبری سربازی خود را به اثبات رسانده اند. حسینی همدانی از فرار بنی صدر در سال 60 به عنوان درس عبرتی برای مخالفان نظام اسلامی یاد کرد و ادامه داد : این امر حاکی از آن بود که نمی توان مقابل اراده ملت و رهبری ایستاد و همه باید درسایه وحدت از نفاق پرهیز کنیم. وی با اشاره به تذکرات رییس جمهوری مبنی براینکه افراد مسوول از رفتار غیراخلاقی پرهیز کنند، ادامه داد: باید دقت شود چه کسانی برای مسوولیت ها انتخاب می شوند. وی اضافه کرد: چرا باید به گونه ای عمل شود که کشور جیبوتی کشوری 800 هزار نفری برای ما خط و نشان بکشد. نماینده ولی فقیه با اشاره به نزدیک شدن به ایام انتخابات از نمایندگان خواست تا دقت کنند مسایل تبلیغاتی و انتخاباتی بر عملکرد آنها تاثیر نگذارد. حسینی همدانی با اعلام اینکه موضع گیری نسبت به هیچ داوطلب انتخاباتی نخواهد داشت، گفت: ملاک و معیارها ارایه می شود و این خود مردم هستند که تصمیم برای انتخاب می گیرند و باید رصدهای لازم دراین زمینه صورت گیرد. وی در پایان با اشاره به اینکه از 20 شعبان به مدت 10 روز دهه نکوداشت مساجد است، از مردم خواست تا با مشارکت هرچه بیشتر در جهت بهداشت مساجد، به ویژه تلطیف فضای آن در ابعاد نور صدا و بهداشت با توجه به فصل گرما تلاش کنند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود