9 تیر 1394
شماره خبر: 144764

تکیه بر ثروت های داخلی، کشور را از غرب بی نیاز می کند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

تکیه بر ثروت های داخلی، کشور را از غرب بی نیاز می کند


مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز مهم ترین راه تحقق اقتصاد مقاومتی و بی نیازی کشور از غرب را تکیه بر ثروت های داخلی دانست.
حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد موحد افزود: مقام معظم رهبری در مناسبت های مختلف همواره به موضوع خوداتکایی تاکید فراوان دارند. وی یکی از محورهای اساسی درسخنرانی های معظم له ، توجه به اقتصاد مقاومتی برشمرد و اظهار داشت: در درون کشور ما، داشته های فراوانی از منابع انسانی، معادن و ذخایر اقتصادی و طبیعی داریم که اگر بنا باشد مسایل و مشکلات اقتصادی کشور را حل و فصل کنیم، بایستی به این ثروت ها نگاهی عمیق و ویژه داشته باشیم. وی، اقتصاد مقاومتی را نقطه مقابل اقتصاد وابسته عنوان کرد و گفت: بعضی ها در این فکر هستند که اگر با غرب مذاکره کنیم مشکلات جامعه حل می شود که یک خیال واهی است زیرا ما بایستی مشکلات را از درون کشور برطرف کنیم. حجت الاسلام والمسلمین موحد بیان داشت: حمایت مسوولان کشور و نظام و مردم از تولیدات داخلی و همچنین تقویت این تولیدات در حد ایده آل از راه های توسعه و تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور است. وی گفت: مردم بایستی به گونه ای آموزش ببینند که بهترین شیوه و کمترین مصرف را با آنچه که در اختیار دارند، داشته باشند تا اقتصاد مقاومتی محقق شود و در مقابل تحریم ها ایستادگی کنیم. مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان البرز، افزود: برای حل بحران اقتصادی و مسایل داخلی در درون نظام به یک کنترل دقیق درمسوولان نظام و کیفیت بخشی در تولیدات داخلی نیاز است تا ضمن رسیدن به اقتصاد مقاومتی از آن به عنوان یک اهرم علیه غرب استفاده کنیم.
وی اظهار داشت: باید به صورت عمیق به آنچه در کشور داریم توجه شود و به چالش ها ساده نگاه نکنیم و بایستی با عمقی نگری از این شرایط عبور کرده تا به ایده آل ها برسیم.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود