5 اسفند 1393
شماره خبر: 138270

به فرموده رهبری «اقتصاد مقاومتی» با سخنرانی و شعار محقق نمی شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

به فرموده رهبری «اقتصاد مقاومتی» با سخنرانی و شعار محقق نمی شود


رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به سخنان روز گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اتخاذ راهبردهای عملیاتی به منظور تحقق مبانی و سیاست های «اقتصاد مقاومتی» اظهار داشت: به فرموده رهبری «اقتصاد مقاومتی» با سخنرانی و شعار محقق نمی شود.
علی حاج کاظم با بیان اینکه کشور در دوره کنونی در حوزه اقتصادی با مسائل و مفاهیمی گسترده و در عین حال پیچیده ای مواجه است، عنوان کرد: بنا به آنچه در تعاریف «اقتصاد مقاومتی» آمده است، می توان گفت این نوع اقتصاد یک جنبش نرم‌افزاری و الگوی اسلامی - ایرانی است که هدف از مطرح کردن آن رسیدن به استقلال و خودکفایی در همه عرصه های جامعه با توجه به شرایط تحریم است. این عضو شورای اسلامی شهر افزود: در مجموعه مدیریت شهری نیز اعمال مولفه های «اقتصاد مقاومتی» امری ضروری است، زیرا فعالیت و پویایی این مجموعه به اجرای طرح ها و پروژه های متعدد عمرانی بستگی دارد؛ بر این اساس ضروری است تعریف جامعی از اقتصاد مقاومتی ویژه کارکرد و عملکرد شهرداریها داشته باشیم تا طبق آن اهداف کلان مدیریتی را پایه ریزی و اجرایی کنیم. حاج کاظم، اقتصاد مقاومتی را اقتصادی پویا، عقلانی و مبتنی بر فکر و اندیشه خواند و با تاکید بر ضرورت اعمال آن به عنوان یک موضوع حائز اهمیت، بیان کرد: در مسیر بهره برداری از رویکردهای این نوع اقتصاد، فرصت های رشد و انتفاع کشور در همه امور مهیا می شود، ضمن آنکه زمینه کاهش وابستگی به تولیدات خارجی فراهم می شود. وی، رسیدن به خودکفایی و خوداتکایی را مهم ارزیابی کرد و با عنوان اینکه بهره گیری از همه ظرفیت های موجود در بخش تولیدات داخلی هدف غایی و نهایی اقتصاد مقاومتی است، اظهارداشت: آنچه برای شهرداریهای کشور به ویژه شهرداریهای کلانشهرهایی چون کرج ضرورت دارد، جاری کردن سیاستهای اقتصاد مقاومتی در همه بخش ها به ویژه در طراحی و تدوین پروژه های شهری است. می توان گفت، حرکت در مسیر تحقق مولفه های اقتصاد مقاومتی راه را برای انتفاع بومی شهر مهیا می کند.
مسئولان در جاری کردن اقتصاد مقاومتی جدیت داشته باشند
رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر کرج در ادامه با تاکید بر اینکه، مسئولان باید در جاری کردن اقتصاد مقاومتی در سازمان ها و دستگاه های ذیربط جدیت داشته باشند، گفت: اقتصاد مقاومتی مجموعه تدابیر و راهکارهایی‌ است که برای پیشبرد امور اقتصادی در شرایط مقاومت در همه زمینه‌های اقتصادی به کار گرفته می‌شود؛ این تعریف ضرورت جدیت در تحقق این اقتصاد را به ویژه در مدیریت شهری دو چندان می کند. باید گفت، در کلانشهر کرج که ساختارهای زندگی شهری به تناسب افزایش جمعیت مهاجر پذیر در حال تغییر است، نیاز به تعریف الگوها مصرف وجود دارد که بی شک جاری شدن اقتصاد مقاومتی پاسخی معین به این نیاز است. به گفته حاج کاظم، تغییر الگوی مصرف منجر به اصلاح مدیریت اقتصادی و در نهایت استقبال همگان از تولیدات داخلی که راهکارا عبور از شرایط بحران است، می شود؛ باید اذعان داشت رسیدن به این نقطه موجب کاهش فشارها و ضربه‌های اقتصادی از سوی نیروهای خارجی که سد راه پیشرفت جامعه است، می شود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود