20 تیر 1394
شماره خبر: 145301

شکل گیری آشوب ها در منطقه برای فراموشی مساله فلسطین است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

شکل گیری آشوب ها در منطقه برای فراموشی مساله فلسطین است


نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با قدردانی از حضور پرشور ملت مسلمان ایران درراهپیمایی باشکوه روز قدس گفت: شکل گیری آشوب ها وگروه های تکفیری در خاورمیانه برای به فراموشی سپردن مساله فلسطین است.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج افزود: امروز ریشه همه درگیری ها و خون ریزی ها در جهان به آمریکا و اسراییل برمی گردد.
وی ادامه داد: یکی ازخواسته های اصلی جهان اسلام در روز قدس، آزادی قدس شریف است و این درحالی است که آمریکا تلاش می کند آزادی قدس را از اولویت دنیای اسلام خارج کند. امام جمعه کرج گفت: خرابکاری های سازمان یافته، آشوب ها و ایجاد و شکل گیری فرقه های مختلف مانند تکفیری ها و داعشی ها برای این است تا فلسطین فراموش شود. حسینی همدانی بیان داشت: دشمنان اسلامی می خواهند با اسلام هراسی مردم جهان را از مساله فلسطین دور کنند و در این راه امکانات زیادی خرج می کنند تا دنیا را به جان هم بیندازند. وی با اشاره به کشتار زنان و کودکان در یمن افزود: آل سعود نیز دست نشانده آمریکا و اسراییل است، دریمن نسل کشی و کودک کشی راه انداخته اند تا اهداف آمریکا و اسراییل دست یافتنی شود. امام جمعه کرج بیان داشت: آل سعود و اسراییل دو روی یک سکه هستند ، باید نهضت کمک رسانی به مردم مظلوم یمن از روز قدس تا عید فطر امسال با شعار یمن تنها نیست در ایران اسلامی و جهان شکل بگیرد. وی ادامه داد: به رغم تلاش دشمنان برای فراموشی روز قدس، راهپیمایی این روز هر سال پرشکوه تر ازسال قبل برگزار می شود. خطیب جمعه کرج گفت: مهمترین پیام روز قدس این است که امت اسلامی در سراسر عالم زیر ظلم هیچ ظالم وجنایتکاری نمی رود. نماینده ولی فقیه در استان البرز اظهار داشت: یکی از افتخارات ایران و رهبری انقلاب اسلامی دفاع از مظلومان جهان است. وی بیان کرد: برخی می گویند که امام خمینی (ره ) در مقابل استکبار موضعی خاص نداشته و شعار مرگ برآمریکا را نمی پسندید که این یک دروغ بزگ است زیرا امام (ره) استکبار ستیز بود. امام جمعه کرج در بخش دیگری از سخنانش به موضوع اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: با برنامه ریزی دقیق و بهره گیری از منابع ، امکانات و قطع رانت خواری و ویژه خواری می توان شاهد رشد اقتصادی در کشوربود.
وی ادامه داد: رهبری معظم انقلاب فرمودند اقتصاد مقاومتی مردم بنیان است، این بدان معنی نیست که دولت مسوولیتی ندارد بلکه بایستی با برنامه ریزی و ظرفیت سازی از حضور مردم در برنامه های اقتصادی استفاده شود. حسینی همدانی افزود: دولت قدرت توانمند سازی اقشار مختلف مردم را دارد که برای داشتن اقتصادی پویا باید مدیران دستگاه ها درحفظ و نگهداری منابع صرفه جویی لازم را داشته باشند. وی با اشاره به حوادث 18 تیرماه سال 78 و فتنه سال 88 درکشور گفت: این رویدادها از بحران های بودند که با برنامه ریزی درلوای جنبش دانشجویی و حرکت های دیگر، اسلام را مورد هدف قرار دادند. امام جمعه کرج یادآور شد: ملت فهیم ایران اسلامی، پاسخ این توطئه ها و فتنه ها را در 23 تیر سال 78 و 9 دی سال 88 داد و آتش فتنه ها را خاموش کرد. بخش دیگر سخنان نماینده ولی فقیه به موضوع حجاب و عفاف اختصاص داشت که گفت: حجاب در جامعه اسلامی ارزش است و باید حفظ شود که برخی مسوولان فرهنگی یا خودشان را به خواب زده اند یا اینکه خواب هستند. وی ادامه داد: حجاب فقط برای بانوان نیست بلکه برای جلوگیری از هنجارشکنی ها و افسارگسیختگی جنسی است. حسینی همدانی گفت: تاکید اسلام بر حفظ جایگاه زن و جلوگیری از ظلم به جامعه زنان است. وی تاکید کرد که خواسته همه دلسوزان دین در استان البرز این است که دستگاه های مختلف دراجرای قانون حجاب و عفاف برخورد جدی با متخلفان داشته باشند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود