21 شهریور 1394
شماره خبر: 148864

امام جمعه کرج: دشمنی آمریکا با ملت ایران تمام شدنی نیست

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

امام جمعه کرج: دشمنی آمریکا با ملت ایران تمام شدنی نیست


نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج گفت: دشمنی آمریکا با ملت ایران تمام شدنی نیست زیرا با ایران اسلامی یعنی با اسلام دشمن هستند و در همه دنیا هرجا نام اسلام آمده دشمنی آمریکا هم دیده می شود.
حجت الاسلام والمسملین سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج، به حفظ روحیه انقلابی گری برای کم نشدن قدرت ایرانیان اشاره کرد و افزود: تاکید بر آن است تا در نمازجمعه وصیت نامه شهدا خوانده شود و یا شعار برعلیه استکبار و آمریکا داده شود تا روحیه انقلابی در همه بخصوص جوانان حفظ شود. وی اظهار داشت: این روحیه انقلابی است که کشور را در مواقع خطر و سختی ها تاکنون حفظ کرده و مردم ایران با روحیه انقلابی گری و با تاسی به حسین بن علی (ع) تن به ذلت نداده ودرعرصه های سخت حاضر شده و شعارشان هیهات من الذله بوده است. نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: شاید عده ای تلاش می کنند این روحیه را در مردم بخصوص جوانان سرد کنند و مردم را متهم به تندروی و افراطی گری می کنند که برای خسته کردن مردم است ولی این روحیه در جان ما نهادینه شده است. وی با تاکید بر اینکه آمریکا و اسراییل و دوستان داخلی آنان بدانند که سردشدن مردم از این روحیه را نخواهند دید، اضافه کرد: ما برای نابودی اسراییل احتیاج به بمب اتم نداریم و سخنان رهبری برای نابودی آنان از هر بمبی تاثیرگذارتر است. امام جمعه کرج افزود: آن ها از بمب های ما به ظاهر ترسی ندارند ولی می دانند وضعیت ما چگونه است و اگر رهبری اراده کند مناطقی که در اختیار آن هاست با خاک یکسان می شود. وی اظهار داشت: آن ها ترسشان از این روحیه است که هروقت اسم آن ها می آید همه ی مردم ما ریشه این ظلم و فساد را در استکبار جهانی و صهیونیست بین الملل می دانند و هرجا کودک کشی و قتل و جنایت بود شعارش مرگ بر اسراییل است. حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی بیان داشت: آن ها قصد دارند به هر وسیله ای در ایران نفوذ کنند تا در این مسیر پیروز شوند حتی با برجام و توافق ، وضعیت برجام کاملا روشن است و ا گر آقایان خود را پیرو امام و رهبری می دانند باید بدانند چگونه رفتار کنند. وی افزود: بعضی ها به فرموده رهبری توجه نمی کنند که رهبری می فرماید مجلس باید در برجام نظردهد و می گویند که نباید برجام به مجلس برود و در این میان از رییس مجلس نیز توقع نبود که در این موقعیت مجلس را تعطیل کند زیرا در این شرایط وکیل تعطیلی ندارد و لازم بود بلافاصله به کار برمی گشتند. نماینده ولی فقیه در استان البرز ادامه داد: مجلسی ها در جواب تعطیلی گفتند که کمیسیون بررسی می کند و وجود ما لازم نیست در حالیکه توسط دولت باید لایحه شود و لایحه به مجلس برود. وی گفت: قسمت زیادی از منافع ملی و آینده کشور به این ها مربوط است چرا تمام مسایل را به دوش رهبری می اندازیم و مسوولین خودشان را به غفلت می زنند، ایشان برای هر موضوع چند بار تذکر می دهند حتی دانه دانه بیان و تذکر می دهند.
وی به سالگرد 11 سپتامبر اشاره کرد و افزود: در 11 سپتامبر که حمله به برج های دوقلو با طراحی و حمله خودشان بود آن را بهانه ای برای مبارزه با اسلام قرار دادند تا ریشه اسلام را در منطقه به خیال خودشان بخشکانند و خاورمیانه جدیدی را برپا کنند که با همین بهانه به عراق و افغانستان نیز حمله کردند. امام جمعه کرج اظهار داشت: همچنین فرقه های را بعدا ایجاد کردند و پول دادند و آن را در سطح جامعه اسلامی گسترش دادند و آتش هایی را به پا کردند و ایران اسلامی با این موضوع با اقتدار برخورد کرد و سعی کرد در مقابل این دشمنی ها سدی ایجاد کنند.
اقتصاد مقاومتی راه قوی تر شدن ما در اقتصاد کشور
نماینده ولی فقیه در استان البرز در ادامه به تلاش های دشمن برای شکستن دیوار و سد مقاومت کشور ما اشاره کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی راه قوی تر شدن ما در اقتصاد کشور است تا در جهان حرفی برای غنی شدن داشته باشیم. وی افزود: دشمنان بهترین راه ورود به این سد را از راه اقتصاد، فرهنگ و سیاست دانستند و تلاش های گسترده ای را انجام می دهند تا دست اندازی هایی کنند. وی اظهار داشت: طی سالها حملات شدیدی به اقتصاد و سیاست و فرهنگ ما انجام دادند که باید هشدارهای غافله سالار در این میان باید شنیده شود و باید با این هشدارها قوی شویم و نباید بگذاریم شیطانی را که از درخارج کرده ایم از پنجره وارد شود.امام جمعه کرج گفت: این هشدارها در قالب خطبه نیست و بعضی خیال نکنند که شیطان بزرگ فرشته نجات آن هاست چون دشمنی آمریکا با ما نه به دلیل ایران و ذخایر آن بلکه به دلیل اسلام است. وی در ادامه به بحث فقر فرد، شخصیت و کشور اشاره کرد و افزود: فقر و فقیر بودن ظلم است و هر کسی به دیگری طوری رفتار کند که فقیر شود ظالم است و فقر شخصیت فرد را از بین می برد و حتی کلام انسان فقیر از او گرفته می شود.
ناتوانی از بیان حق، پیامد زشت فقر است
وی ادامه داد: حتی در امور دینی برای انسان فقیر مشکل بوجود می آید و اعتقادات شخص فقیر در معرض خطر است. نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود: اگر کشوری فقیر شد حقیر می شود و اگر منابعی داشت و نتوانست از آن بهره برداری کند خوار و حقیر می شود و در دنیا منزوی می شود. وی گفت: رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی نکاتی را بیان کردند و نکاتی را که را برای بحث اقتصاد مقاومتی مطرح می کنند برگرفته از آیات و روایات است. وی افزود: اقتصاد مقاومتی برای این است که جامعه دچار فقر نشود و کشور حقیر نشود و دستش به طرف اجانب دراز نشود.حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی بیان داشت: وقتی اختلاف طبقاتی در یک جامعه فاحش شد نشان می دهد که فساد در آن جامعه زیاد است. وی گفت: اقتصاد مقاومتی به معنای تقسیم فقر نیست بلکه به معنای توزیع ثروت است و همه باید تلاش کنند تا جامعه را از فقر نجات دهند. وی به 23 شهریور ماه که مصادف با آخرین روز ذی القعده الحرام و روز شهادت امام جواد است اشاره کرد که در سن 25 سالگی در سال 220 هجری قمری به شهادت رسیدند. وی افزود: زندگی امامان با سختگیری های دشمنانشان همراه بوده و دوران امامت ایشان دارای مسایل اجتماعی- سیاسی فراوانی بود. وی همچنین به توجه به رشد علم در کشور اشاره کرد و گفت: باید علم و توسعه علمی در کشور بیشتر تقویت شود زیرا مدتی است که وقفه ای در آن ایجاد شده که باید مسوولین آن را مدنظر قرار دهند و جدی گرفته شود. امام جمعه کرج قسمتی از معضلات اجتماعی را به فضای مجازی مربوط دانست و افزود: اگر سال گذشته طلاق به خاطر اعتیاد یا بیکاری بود امسال به خاطر فضای مجاز است که بنیاد خانواده ها را از بین برده است. وی یکی دیگر از مناسبت های هفته جاری را سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) در روز اول ذی الحجه دانست و اظهار داشت: این ازدواج با سادگی شروع شد ولی نتایج آن تا قیامت و ابد باقی است. وی گفت: سادگی از درس های این ازدواج است و ما شیعیان با این منش و روش فاصله زیادی داریم، والدینی که در امر ازدواج سخت گیری می کنند تا زمینه گناه برای فرزندانشان فراهم شود نزد خدا عذری ندارند. وی ادامه داد: چرا باید سن ازدواج بالا و توقعات بالا رود که غیراسلامی شود، چیزی که در اسلام تاکید شده مهریه سنگین نیست، در اسلام آمده از بدقدمی دختر، مهریه سنگین است. حضرت فرموده اند دختری که مهریه سنگین داشته باشد بدقدم است. وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: عده ای در معرض انتخاب قرار گرفته اند ، آن ها در مجالس و محافلی که شرکت می کنند که ممکن است با فتنه روبرو شوند و اگر نظارت شورای نگهبان نباشد تصمیمشان تصمیم دشمن است. امام جمعه کرج تاکید کرد:در بعضی از این مجالس پرونده براندازی نظام و مخالفت با قانون و ... مطرح می شود که مردم هم باید آن ها را رصد کنند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود