30 شهریور 1394
شماره خبر: 149552

خوابگاه دانشجویی پژوهشگاه مواد و انرژی گشایش یافت

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

خوابگاه دانشجویی پژوهشگاه مواد و انرژی گشایش یافت


در آستانه هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید، خوابگاه دانشجویان دختر پژوهشگاه مواد وانرژی مستقر در مشکین دشت شهرستان فردیس با حضور معاون اداری، مالی و منابع وزارت علوم تحقیقات و فناوری و دیگر مسولان شهرستان فردیس گشایش یافت.
رییس پژوهشگاه مواد وانرژی ایران در آیین افتتاح این خوابگاه، گفت: این خوابگاه درزمینی به مساحت 475 مترمربع که تمهیدات برای توسعه آن دیده شده و ظرفیت 44 دانشجو، آشپزخانه مجهز، امکانات رفاهی و خوابگاهی و با اعتبار پنج میلیارد ریال و حدود پنج ماه ساخته شده است. سیدمحمدمهدی هادوی افزود: منابع مالی خوابگاه دانشجویی پژوهشگاه از طرف جمعی از اعضای هیات علمی و کارکنان پژوهشگاه صورت تامین شده است. وی گفت: پژوهش هایی که در این پژوهشگاه صورت می گیرد به نفع کشور و در جهت ارتقاء و بهبود کیفیت زندگی مردم است و برای این کار توجه به پژوهشگران در جهت رسیدن به اهداف یک ضرورت است.وی اظهار داشت:کشور ایران باید در منطقه از نظر تولید علم در رسیدن به کشوری صنعتی پیش گام باشد و نقش پژوهشگاه ، دانشگاه و مراکز تولید علم یک اصل مهم است. هادوی افزود: نوآوری همه تولید محصولات مختلف و رونق تولید صنعتی در کشور نیازمند وجود بازیگرانی چون پژوهشگران ومحققان است و وجود چنین شرایطی نیازمند وجود یک آرامش است و ساخت این خوابگاه نیز در راستای ایجاد آرامش و خیال راحت برای دانشجویان ومحققان است که بتوانیم به اهداف برسیم. رییس پژوهشگاه مواد وانرژی ایران گفت: حضور خیرین با توجه به وضعیت مالی پژوهشگاه و وزارتخانه یک ضرورت برای ساخت پژوهشگاه است و کمک استادان پژوهشگاه برای ساخت خوابگاه نمونه عشق استاد به شاگردان و دانشجویان پژوهشگاه است.
هادوی افزود: در کنار این مجموعه حضور تعدادی از دستگاهها و بانک ها نیز در کمک به ساخت خوابگاه بسیار مهم است. پژوهشگاه مواد و انرژی ایران دارای 270 دانشجو است که از این تعداد 120 نفر در رشته دکتری و 150 نفر درمقطع کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل هستند. پژوهشگاه مواد وانرژی وابسته به وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری در مشکین دشت شهرستان فردیس استان البرز مستقر است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود