7 آذر 1394
شماره خبر: 153704

مشکلات قضایی صنایع بخش خصوصی البرز در اتاق داوری حل و فصل شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

مشکلات قضایی صنایع بخش خصوصی البرز در اتاق داوری حل و فصل شود


دادستان کرج با بیان اینکه مشکلات قضایی صنایع بخش خصوصی البرز در اتاق داوری حل و فصل شود، گفت: در این محل مشکلات تخصصی‌تر، کم هزینه‌تر و با سهولت بیشتری برطرف می‌شود.
حاجی رضا شاکرمی در تور صنعتی بازدید مقامات قضایی استان البرز از شهرک صنعتی اشتهارد که با حضور رئیس کل دادگستری استان برگزار شد، در مورد ایجاد حوزه قضایی در شهرک صنعتی، اظهار داشت: ایجاد شورای حل اختلاف در این شهرک‌ها مانع و مشکلی ندارد و پیگیری‌های لازم را می‌توانند از طریق رئیس دادگستری شهرستان انجام دهند. وی با بیان اینکه ایجاد شورای حل اختلاف می‌تواند برای رفع اختلافات موجود میان کارگر و کارفرما موثر واقع شود، افزود: امکان ایجاد دادگستری در این زمینه وجود ندارد چرا که دادگستری این شهرستان پاسخگوی جمعیت شهرستان است. دادستان کرج با بیان اینکه اعتقاد داریم مسائل و مشکلات کارگری و کارفرمایی باید از طریق کارفرماها و شوراهای حل اختلاف برطرف شود، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم این مشکلات به دادگستری و محافل این چنینی کشیده نشود.
وی گفت: یکی از مسائلی که در این زمینه مورد توجه دستگاه قضایی استان قرار گرفته و پیگیری می‌شود، اطلاعات و موضوعات مربوط به فعالان بخش خصوصی است که به دستگاه قضایی آمده و در این راستا نظر بر این است که ابزارآلات و وسایل تولید نخوابد و چرخه تولید فعال باشد. شاکرمی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم در این حوزه حقوق کارگران و طلبکاران به نحوی که محصولات توقیف شود تا مشکلات آنان نیز برطرف شود، دنبال می‌کنیم. وی در مورد برنامه‌ریزی برای روند تسریع پرونده‌های صاحبان صنایع، افزود: در کمیته حمایت از سرمایه‌گذاری شعبات خاصی را برای رسیدگی به دعاوی و شکایات بخش خصوصی اختصاص داده‌ایم. دادستان کرج با بیان اینکه اتاق داوری در اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان البرز راه‌اندازی شده و پیگیری‌های لازم در حال انجام است، اظهار داشت: اعتقاد ما بر این است که مشکلات در بخش خصوصی باید از طریق اتاق داوری حل و فصل شود چراکه علاوه بر کم هزینه و تخصصی بودن آن، با سهولت بیشتری حل و فصل می‌شود. وی بیان کرد: درصورتی که مشکلات از طریق اتاق داوری حل نشد، از طریق شعبات خاص در دستگاه قضایی پیگیری صورت می‌گیرد.


منبع: تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود