5 دی 1394
شماره خبر: 155230

فینال رقابت های مهارت آزاد کشور در کرج برگزار شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

فینال رقابت های مهارت آزاد کشور در کرج برگزار شد


مرحله نهایی مسابقه های مهارت آزاد و المیپاد تکنسین های برتر کشور به میزبانی مرکز تربیت مربی ایران مستقر در کرج برگزار شد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران و مسئول برگزاری این رقابت ها گفت:در مرحله پایانی مسابقه های مهارت آزاد و تکنسین های برتر کشور در کرج 40 نفر از صبح تا عصر پنج شنبه به رقابت پرداختند.حمیدرضا خانپور اظهار داشت: این افراد از سراسر کشور به مرحله فنیال راه یافته بودندکه در 4 گرایش شامل تلفن همراه و تبلت، لوازم خانگی،دستگاه های تهویه مطبوع و لوازم صوتی و تصویری در دور پایانی رقابت کردند. مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران با اشاره به اینکه مسابقه های مهارت آزاد و تکنسین های برتر کشور در سه مرحله انجام شد،گفت: درمرحله نخست به صورت الکترونیکی و آنلاین 2 هزار نفر با هم به رقابت پرداختند و در هر گرایش 100 نفر به مرحله دوم راه یافتند. وی گفت: سپس در هر گرایش 10 نفر به فینال مسابقات رسیدند و مرحله پایانی که امروز پنج شنبه برگزار شد به صورت تخصصی، فنی و علمی بود. خانپور اظهار داشت:رکورد حضور و پاسخ به سوالات توسط شرکت کنندگان در دور اول و دوم در رشته های تلفن همراه و تبلت 20.26 ثانیه ، لوازم خانگی 21.19 ثانیه، دستگاه های تهویه مطبوع 24.33 ثانیه و لوازم صوتی و تصویری 23.03 ثانیه تعیین شده بود. مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران و مسئول برگزاری این مسابقه ها بیان داشت: به نفرات اول تا سوم هر رشته به ترتیب 30، 20 و 10 سکه بهار آزادی اهدا می شود. وی به اهداف برگزاری این رقابت ها اشاره کرد وگفت: افزایش بهره وری نیروی کار،ایجاد انگیزه،رونق کسب و کار و کارآفرینی، توسعه فرهنگ مهارت آموزی و مهارت ورزی، عشق به کار، پشتکار و خستگی ناپذیری از جمله اهداف این مسابقه ملی است. مسئول برگزاری مسابقه های ملی مهارت آزاد و تکنسین های برتر کشور اظهار است:ترغیب جوانان و دانش آموختگان مراکز آموزش عالی به سوی مهارت آموزی و هدایت آنان به دنیای واقعی بازار و کار از اهداف دیگر این رقابت ها است .وی بیان داشت: نفرات برتر این رقابت ها به زودی در آیینی با حضور مسئولان کشوری در تهران تجلیل می شوند. در آیین برگزاری این رقابت ها شماری ازکارآفرینان، مدیران واحدهای تولیدی ،صنعتی و خدماتی، رئیس مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای کشور، مدیران ارشد دانشگاه های استان البرز، معاون پژوهش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و مسئولان استان البرز حضور داشتند. مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای کشور در حسن آباد کرج مستقر است .
در این مرکز علاوه بر هنرجویان داخلی ، سالانه تعدادی هنرجو خارجی در رشته های مختلف فنی و حرفه ای آموزش های لازم را فرا می گیرند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود