3 بهمن 1394
شماره خبر: 157154

دانشگاه خوارزمی پیشرو در تغذیه سالم برای دانشجویان

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

دانشگاه خوارزمی پیشرو در تغذیه سالم برای دانشجویان


مدیر امور دانشجویی دانشگاه خوارزمی از پیشگامی این دانشگاه در ارائه غذای سالم به دانشجویان خبر داد و گفت: دانشگاه‌های دیگر کشور در حال الگوبرداری از مدل تغذیه سالم دانشگاه خوارزمی هستند.
فردین امیرخانی گفت: در آذرماه امسال مسئولین دانشگاه با دانشجویان جلسه پرسش و پاسخی برگزار کردند که در آن مطالباتی در مورد تغذیه، تردد و دیگر امور رفاهی و آموزشی از سوی دانشجویان مطرح شد. وی افزود: در این مدت معاونت های مختلف دانشگاه بر روی این درخواست ها تمرکز کرده‌اند و معاونت دانشجویی نیز به عنوان متصدی امور رفاهی و تغذیه دانشجویان، موضوعات سلف سرویس، بوفه‌های دانشگاه، تردد و رفت و آمد دانشجویان را مد نظر قرار داد. معاون امور دانشجویی دانشگاه خوارزمی با بیان اینکه نبود تنوع در برنامه غذایی دانشگاه یکی از مشکلاتی بود که همواره از سوی دانشجویان مطرح می‌شد، گفت: با رایزنی‌های گسترده‌ای که با وزارت علوم و صندوق رفاه دانشجویی صورت گرفت؛ تصمیم بر این شد که وعده های شام دانشگاه به صورت سه غذایی ارائه شود.
وی افزود: غذاهای متنوعی که در وعده شام ارائه می‌شود کاملا سالم بوده و تمامی فرآیند پخت آن به صورت بهداشتی و بدون افزودن هیچگونه مواد نگهدارنده در کارخانه صورت می‌گیرد و در آشپزخانه دانشگاه گرم شده و به دانشجویان ارائه می‌شود. امیرخانی خاطرنشان کرد: این اقدام باعث شده است تا دانشجویان بتوانند بنا به ذائقه خود در طول هفته از 18 نوع غذای سالم و بدون تکرار برای وعده شام استفاده کنند. مدیر امور دانشجویی دانشگاه خوارزمی در پاسخ به اینکه آیا دانشگاه برای وعده ناهار هم برنامه تنوع بخشی دارد گفت: پیش از چنین اقدامی منتظر بازخورد تنوع وعده شام هستیم تا در صورت مثبت بودن با در نظر گرفتن کمیت ناهار به عنوان وعده اصلی، به این وعده نیز تنوع ببخشیم. این مسئول ادامه داد: دانشگاه خوارزمی از لحاظ تغذیه در بین دانشگاه های استان تهران جز دانشگاه‌های برتر محسوب می‌شود در حدی که برخی از دانشگاه ها در صدد الگوبرداری از برنامه تغذیه دانشگاه خوارزمی هستند. امیرخانی یادآور شد: در حال حاضر در پردیس کرج روزانه 400 الی 500 دانشجو از صبحانه و سه تا چهار هزار دانشجو از وعده‌های ناهار و شام دانشگاه استفاده می‌کنند.وی ضمن اشاره به ممنوعیت توزیع صبحانه در شب قبل خاطرنشان کرد: این ممنوعیت از بخشنامه وزارت بهداشت به وزارت علوم ناشی می‌شود اما دانشگاه برای افزایش تعداد دانشجویانی که از صبحانه استفاده می‌کنند کارهایی انجام داده که تا حد ی نیز موفق بود است. امیرخانی افزود: فقط 20 درصد از دانشجویان از وعده صبحانه استفاده می‌کنند اما با تنوع بخشی به صبحانه و گنجاندن دیگر مواد غذایی که تا پیش از این جز این وعده نبود و همچنین افزایش ساعت توزیع این وعده تا ساعت 10 صبح بر این تعداد افزوده شده است.
وی در ادامه به نظارت بر عملکرد بوفه های دانشگاه اشاره کرد وگفت: امور دانشجویی هم بر کیفیت و هم بر قیمت خدمات ارائه شده توسط بوفه های دانشگاه نظارت دارد اما بیش از 90 درصد اطلاعات ما نسبت به عملکرد این واحدها می‌تواند از طریق خود دانشجویان فراهم شود به همین دلیل از دانشجویان تقاضا داریم که در صورت مشاهده تخلف آن را به شورای صنفی گزارش کنند تا به اطلاع امور دانشجویی برسد. این مسئول با بیان اینکه در صدد هستیم تمامی غذاهای ارائه شده در دانشگاه خوارزمی سالم و مفید باشد، گفت: به همین دلیل فروش فست فودهای غیرسالم در بوفه های دانشگاه به عنوان غذای جنبی دانشجویان را ممنوع کرده‌ایم و تمامی غذاهایی که اکنون در بوفه های دانشگاه تولید می‌شود غذاهایی سالم است. امیرخانی بر وظیفه دانشگاه مبنی بر ارائه غذای سالم به دانشجویان تاکید کرد وگفت: با این برنامه دانشگاه خوارزمی به دانشگاهی پیشرو در تغذیه سالم تبدیل شده است و دانشگاه‌های دیگر همچون دانشگاه ارومیه و تعدادی از دانشگاه های تهران با ما مکاتباتی برای الگوبرداری داشته‌اند.معاون دانشجویی دانشگاه خوارزمی در ادامه تردد و رفت و آمد دانشجویان را موضوعی مهم عنوان کرد و گفت: با مسئولان مترو و تاکسیرانی مذاکراتی صورت گرفته است تا روند تردد دانشجویان از مترو به دانشگاه و برعکس بهبود یابد.امیرخانی افزود: یکی از کارهایی که انجام شده است سوار کردن همزمان دانشجویان توسط ون های مستقر در مترو برای کاهش زمان تلف شده تردد در این مسیر است. وی تصریح کرد: دانشگاه با کمیسیون دانشجویی شورای تامین استان نیز مکاتباتی انجام داده است تا در صورت امکان یک قطار تندرو از تهران به کرج و برعکس راه اندازی شود. امیرخانی افزود: علاوه بر این در حال رایزنی برای اختصاص یک ایستگاه از تهران به مقصد گلشهر مختص دانشجویان دانشگاه خوارزمی هستیم که امیدواریم نتیجه بخش باشد و رفت و آمد دانشجویان تسهیل گردد. وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تاکنون برای رفاه دانشجویان دانشگاه خوارزمی کارهای زیادی صورت گرفته است ولی همچنان اقدامات زیادی باقی مانده است که باید انجام شود. مدیر امور دانشجویی افزود: خیلی از کارهایی که تاکنون صورت گرفته است بدون همکاری شورای صنفی دانشجویان امکان پذیر نبود به همین دلیل از دانشجویان تقاضا داریم پل ارتباطی میان خود و مسئولان دانشگاه را فراموش نکنند و همواره با شورای صنفی در مورد مسائل مختلف دانشگاه ارتباط داشته باشند. امیرخانی در پایان گفت: در روزهای آینده یک نظرسنجی در خصوص تغذیه دانشگاه به خصوص تنوع غذایی ارائه شده انجام خواهد شد تا نقاط ضعف و قوت آن را بشناسیم و در ادامه نقاط ضعف را رفع و نقاط قوت را بیشتر کنیم.

منبع ایسنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود