15 آذر 1395
شماره خبر: 170787

مجریان طرح های زنبور داری کمیته امداد سالیانه 25 تن عسل تولید می کنند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

مجریان طرح های زنبور داری کمیته امداد سالیانه 25 تن عسل تولید می کنند


پنج هزار کندوی زنبور عسل از مجموع پانزده هزار کندوی زنبور داران منطقه طالقان متعلق به طرح های اشتغال زایی کمیته امداد است .
توانمند سازی اقتصادی مددجویان از طریق اشتغال و خودکفایی ، اصلی ترین هدف کمیته امداد است . مدیرکمیته امداد طالقان با اشاره به سهم 33 درصدی طرح های اشتغال این نهاد از عسل تولیدی زنبورداران طالقانی اظهارکرد : سالیانه 75 تن عسل در طالقان تولید میشود که سهم طرح های مددجویان خودکفاشده و نیازمندان غیر تحت حمایت که از کمیته امداد تسهیلات اشتغال دریافت کرده اند حدود 25 تن است .
وی گفت : مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در صورت دریافت تسهیلات اشتغال و رسیدن به مرحله کسب استقلال اقتصادی به تدریج از چرخه حمایتی این نهاد خارج می شوند . . صفایی با بیان اینکه طرح های اشتغال با هدف کمک به پایداری و بالا بردن ضریب موفقیت شغلی ، تحت نظارت و راهنمایی کارشناسان اشتغال امداد قرار دارد گفت : سقف تسهیلات پرداختی این نهاد در بخش مشاغل خانگی با در نظر گرفتن نوع شغل ، بین ۵۰ تا ۸۰ میلیون ریال و در مشاغل کارآفرین ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون ریال است که بیشتر در زمینه های خدماتی ، دامپروری ، کشاورزی و صنایع دستی به مددجویان تحت حمایت و نیازمندان غیر تحت حمایت پرداخت می شود . مدیر کمیته امداد طالقان اظهار کرد : طرح‌های اشتغال بر اساس استعداد و توانایی‌های فردی مجریان و با ارایه‌ آموزش های فنی ، تخصصی و مهارت‌آموزی به آنان اجرا می شود و نقش مهمی در خودکفایی جامعه هدف دارد . وی افزود : آموزش های فنی وحرفه ای به صورت کوتاه مدت و بلند مدت ، با توجه به محوری بودن نقش توانمندی خانواده های محروم وکم بضاعت به عنوان گامی موثر برای جهش این افراد در میدان اقتصادی در حال انجام است .

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود