18 بهمن 1395
شماره خبر: 174299

تشکیل 50 میلیون پرونده الکترونیک سلامت

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

تشکیل 50 میلیون پرونده الکترونیک سلامت


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت که با تشکیل 50 میلیون پرونده الکترونیک در حوزه بهداشت و سلامت کشور، پایگاه های بهداشتی در روستاها، شهرها و حاشیه شهرها توسعه یافته است.
دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی در حاشیه بازدید از طرح های تولیدی تحقیقاتی مجتمع تولیدی تحقیقاتی انستیتو پاستور ایران افزود: هم اکنون طرح پزشک خانواده در شهرهای زیر 100 هزار نفر اجرا شده و حدود 14هزار تخت بیمارستانی تحویل مراکز درمانی سراسر کشور شده و قرار است این تعداد تا 21هزار تخت بیمارستانی افزایش یابد. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: این اقدامات در کنار خدماتی است که در قالب بیمه و غیره انجام شده و خدمات اورژانس، زایمان طبیعی و توجه به اعتبار بخشی بیمارستان ها ، پیگیری حقوق شهروندان از دیگر موضوعاتی است که به آن پرداخته شده است.
قاضی زاده قاشمی گفت: بودجه سنواتی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به داشتن نظام سلامت کار آمد است و در قالب قانون که مجلس حمایت کند و مهم استمرار این مسیر و مطالبه مردم است.پ
وی افزود: نباید فراموش کنیم سلامت جزء مهمترین وظیفه حکومت در کنار امنیت است که بخشی به عهده مردم است و می بایست بهداشت فردی و اجتماعی را رعایت کنند. وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه مجتمع تولیدی تحقیقاتی انستیتوپاستورایران، جزء افتخارات علمی کشورایران است ، بیان داشت: این مجتمع تولیدی تحقیقاتی بیش از یک قرن قدمت دارد و دانشمندان زیادی از این مجموعه فارغ التحصیل شده اند. وی خاطر نشان کرد: انستیتو پاستور در مراکز علمی کشور فعالیت می کنند، بخشی از واکسن های علمی در این مجتمع تولید و بخشی دیگر در موسسه رازی وابسته به وزارت جهاد کشاورزی تولید می شود.
** تولید واکسن های انسانی با مدیریت وزارت بهداشت انجام می شود
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه تا کنون بخش عمده ای از واکسن های انسانی در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی تولید می شود، افزود: با دستور رئیس جمهوری قرار شد تمام واکسن های انسانی در مجتمع تولیدی، تحقیقاتی انستیتوپاستور ایران و با مدیریت وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی تولید شود. این مسئول گفت: قرار است به لحاظ تولید واکسن مورد نیاز خود کفا شویم و این اتفاق رخ داده است و به لیست 10 واکسنی که اکنون داریم واکسن های جدید اضافه شود . وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: برای برخی از ویروس های دیگر نیز واکسن تهیه می شود و بیماریهای هاری، هپاتیت و غیره در آینده نزدیک در کشور تولید می شود . وی ادامه داد: اکنون مجتمع تولیدی تحقیقاتی انستیتو پاستور با 40 شرکت دانش بنیان همکاری دارد که هر چند اقدام خوبی است ، اما در آغاز راه هستند و اگر دولت ، بانک مرکزی د و معاونت علمی فناوری ریئس جمهوری حمایت کنند و تکیه بر دانشمندان داخلی باشد ما در این حوزه پیشرفت های خوبی خواهیم داشت. قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه می توانیم شاهد حضور خیرین در این عرصه باشیم، گفت: خیرین می توانند در کنار بانک ها و بازرگانان و سرمایه داران کشور بخشی از اموال را برای پیشگیری وقف کنند، تا برای پیشگیری از بیماری های واگیر دانشی تولید شود ونسل آینده، کشورهای منطقه و همه بشریت از آن استفاده کنند. این مسئول گفت: در دنیا شاهد هستیم که کمپانی های بزرگ و افراد سرمایه گذار در قالب ارتقای بهداشت جهانی همه سرمایه خود را اهدا می کنند و انستیتو پاستور محتاج این چنین سرمایه ای است. وی ادامه داد: ما دانشمندان خوبی در حوزه های مختلف داریم اما دریغ از امکانات و فضای مناسب و حمایت لازم که اگر این اتفاق رخ دهد ، می توان بخشی از محصولات تولید شده را صادر کرد. قاضی زاده هاشمی اظهار داشت: محصولات تولیدی مجتمع تولیدی تحقیقاتی انستیتو پاستورایران اکنون به 2 کشور صادر می شود و رقمی که از این محل به دست می آید به لحاظ دلاری هنوز قابل توجه نیست و انتظار می رود تراز مالی پاستور مثبت باشد و در مقابل واردات بتواند با رقم بیشتری صادرات داشته باشد.
** مهمترین دستاورد وزارت بهداشت و درمان جلب رضایت مندی مردم
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه مهمترین دستاورد این وزارت خانه جلب رضایت مندی مردم است ، گفت: طبق نظر سنجی هایی که رسانه ها انجام داده اند 70 درصد ایرانیان از حوزه بهداشت و درمان رضایتمندی داشته اند. وی خاطر نشان کرد: در حوزه آموزش و پژوهش اقدامات ارزشمندی صورت گرفته است و رشد آن بهتر از سال های قبل بوده است .

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود