7 مرداد 1396
شماره خبر: 181653

بازار فناوری اطلاعات در دولت یازدهم به 40 هزار میلیارد تومان رسید

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

بازار فناوری اطلاعات در دولت یازدهم به 40 هزار میلیارد تومان رسید


مدیر طرح پارک علم و فناوری ict گفت که حجم بازار فناوری اطلاعات کشور از ١٥ هزار میلیارد تومان در سال ٩٢ به ٤٠ هزارمیلیارد تومان در سال ٩٦ رسیده است.
علی شیخ حسنی در حاشیه افتتاح پارک علم و فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور وزیران علوم، تحقیقات و فناوری و ارتباطات و فناوری اطلاعات در البرز، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: بر اساس برنامه ششم توسعه این بازار تا پایان برنامه به ١٢٠ هزار میلیارد تومان می رسد. شیخ حسنی درباره پارک علم و فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز گفت: این پارک به وسعت ٢٤ هکتار در کیلومتر ٢٦ آزادراه تهران - کرج قرارگرفته و بیش از ١٧ هزار مترمربع زیربنا دارد. مدیرطرح پارک علم و فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین گفت: تاکنون بیش از ١٠٠ میلیارد ریال اعتبار برای احداث این پارک صرف شده است. در کشورهای توسعه یافته، شکل گیری مناطق ویژه علم و فناروی در بسیاری از مواقع به صورت طبیعی صورت گرفته و نقش دولت ها در کمک به ارتقاء آنها در هم افزایی با سایر نهادهای اقتصادی و اجتماعی تعریف شده است.
وی اضافه کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جزو معدود وزارتخانه‌هایی است که مجموعه‌ای از نهادهای اکوسیستمی در حوزه تخصصی ICT را در بر دارد. شیخ حسنی گفت: مناطق ویژه علم و فناوری با هدف ارتقاء زیست بوم فناوری در یک محیط جغرافیایی پیوسته ایجاد می شوند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود