27 مرداد 1396
شماره خبر: 182527

تاکید امام جمعه کرج بر توجه به نقش پررنگ مساجد در امور جامعه

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

تاکید امام جمعه کرج بر توجه به نقش پررنگ مساجد در امور جامعه


نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با اشاره به فرا رسیدن 30 مرداد سالروز به آتش کشیدن مسجد الاقصی توسط صهیونیست ها و روزتکریم مسجد ، بر توجه ویژه به نقش محوری و پررنگ مساجد در امور مختلف جامعه اسلامی تاکید کرد.
آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های نماز جمعه این هفته کرج اظهار داشت: 30 مرداد به عنوان روز تکریم مساجد نامگذاری شد که اهمیت موضوع مسجد در تمامی ابعاد بر هیچ کس پوشیده نیست لیکن این جایگاه در طول تاریخ دستخوش فراز و فرودهای فراوانی شده است. وی گفت: در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مساجد نقش بسیار پررنگی داشته و نباید نقش مساجد کمرنگ شود.
امام جمعه کرج با اشاره به بیانات معمار کبیر انقلاب در خصوص اهمیت جایگاه مساجد و تاثیر آن برای مقابله با دشمنان افزود: مسجد باید محل عبادت و بندگی، محل بیان تحلیل های وقایع کشور و خارج از کشور باشد، امام جماعت باید در مسجد با مردم در ارتباط بوده و به آنها آگاهی دهد. وی خاطرنشان کرد: مسجد باید محل تربیت مدیران کشور باشد و اگر مدیران با مساجد بیگانه باشند فاجعه بزرگی رخ خواهد داد.
آیت الله حسینی همدانی گفت: مسجد در تعریف اسلام دارای قدرت نظام و مرکز سیاست اسلام است و امام مسجد باید مانند خطیب نماز جمعه مردم را از مسائل روز آگاه کند.وی با بیان اینکه ضرورت دارد نماز های صبح در مساجد احیا شود افزود: پخش اذان و قرآن به صورت زنده در مساجد ضروری است . خطیب جمعه کرج دربخش دیگری از سخنانش با اشاره فرا رسیدن سالروز ازدواج حضرت فاطمه (س) و حضرت علی (ع) افزود: امید است بحث ازدواج ساده و بی آلایش در جامعه رواج پیدا کند و زندگی این بزرگواران و آثار آن الگوی جوانان قرار گیرد. وی ادامه داد: ما به عنوان مسلمان حقیقی باید راه و روش ائمه اطهار(ع ) خود را در پیش بگیریم و از سنگ اندازی هایی که سبب انحراف و ضعف جوانان می شود، جلوگیری کنیم. آیت الله حسینی همدانی با تاکید بر لزوم آموزش مهارت های زندگی و مسئولیت پذیری و تعهد بین جوانان گفت: اگر سطح دینداری پایین آمده و در شخص نابود شود فرد با کوچکترین مساله ای از مسیر اصلی خارج می شود. وی افزود: اهداف دشمنان با به تاخیر انداختن ازدواج جوانان و توسعه و ترویج انحراف در جامعه محقق می شود، بنابراین باید برای مقابله با چنین فرهنگ غلطی مانع نیل به اهداف دشمنان شد. امام جمعه کرج با اشاره به 31 مرداد روز صنعت دفاعی اظهار داشت: این روز بسیار حائز اهمیت است چراکه فرزندان غیور ایران اسلامی توانستند با تلاش خود دستاوردهای بزرگی در بخش های مختلف بدست آورند و ایران را در ردیف کشورهای برتر دنیا در این خصوص قرار دهند. نماینده ولی فقیه در استان البرز به کودتای 28 مرداد اشاره کرد و ادامه داد: در این کودتا با جنگ روانی مردم را از مسیر اصلی منحرف کردند و اکنون باید توجه ویژه ای به مسائل روز شود چراکه جنگ روانی همچنان وجود دارد و افراد را به اشتباه انداخته و تشخیص حق را از باطل مختل می کنند. وی گفت: مصداق ولایت فقیه در معرض آسیب است که با این تضعیف دشمنان به اهداف شوم خود می رسند. نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به فرا رسیدن هفته دولت اظهار داشت:دوم شهریور آغاز هفته دولت است و یاد شهیدان دولت را گرامی می داریم و امید است مسئولان بر وعده های خود استوار باشند. وی در خصوص انتخاب شهردار کرج نیز اظهار داشت :اعضای شورای پنجم شهر به صورت مستقل تصمیم بگیرند و شهردار را انتخاب کنند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود