25 آبان 1396
شماره خبر: 187023

البرزی ها پیشتاز شدند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

البرزی ها پیشتاز شدند


رئیس بسیج سازندگی البرز با بیان اینکه این استان در کمک رسانی به زلزله زدگان غرب کشور پیشتاز است، گفت: تاکنون 54 کامیون و تریلر کمک های مردمی البرزی ها و همچنین تعداد زیادی وانت نیسان به این مناطق اعزام شده اند.
سرهنگ پاسدار علی ترکاشوند که در مناطق زلزله زده حضور یافته، افزود: بر اساس گفته مسئولان قرارگاه کمک به زلزله زدگان ، کمک البرز در بین استان های کشور بی نظیر بوده است. وی با بیان اینکه سپاه پاسداران مسئولیت کمک رسانی و خدمات رسانی به روستاهای آسیب دیده سرپل ذهاب را برعهده گرفته، اظهار داشت: البرز معین خدمات رسانی به 5 روستا شده که با توجه به حجم بالای کمک ها و پتانسیل بالای استان، به صورت داوطلبانه خدمات رسانی به 5 روستای دیگر را نیز عهده دار شده است.وی گفت: با ساماندهی شوراهای محلی، معتمدین، مردم و ائمه جمعه در هر روستا یک مقر تشکیل شده تا اقلام ارسالی به این مناطق که توسط نیروهای جهادی در قرارگاه های سازندگی تقسیم می شوند برای رساندن به مردم روستایی تحویل این افراد معتمد شورایی شوند.
تامین 100 درصدی خوراک و پوشاک مردم زلزله زده
ترکاشوند در ادامه با بیان اینکه تا کنون 100 درصد نیازهای مردم زلزله زده به خوراک و پوشاک تامین شده، افزود: اکنون تمام سوله ها نگهداری مواد غذایی و پوشاک انباشت شده است لیکن به تامین چادرهای مستحکم و پلاستیک های عریض و بزرگ نیاز است. وی با بیان اینکه پس از تامین خوراک و پوشاک وارد فاز سازندگی خواهیم شد، از مردم خواست در صورتیکه خواستار کمک به زلزله زدگان بودند اقلامی همچون بیل، کلنگ و ابزار ساختمانی مورد نیاز منطقه را ارسال کنند. رئیس بسیج سازندگی استان البرز اظهار داشت: همچنین مردم می توانند کمک های خود را به صورت نقدی اهدا کنند تا لوازم مورد نیاز ساخت و ساز منازل روستایی تهیه شود.***آمادگی اعزام 50 گروه جهادی البرز به مناطق زلزله زده/استقرار 3 قرارگاه در سرپل ذهاب
ترکاشوند با بیان اینکه استان البرز آمادگی اعزام 50 گروه جهادی به مناطق زلزله زده را دارد، گفت: اکنون اولویت اعزام نیروها، گروه های تخصصی و خدمات رسانی و ارسال ماشین آلات مردمی است. وی افزود: سپاه استان هم اکنون در 3 منطقه استان کرمانشاه اقدام به استقرار قرارگاه کرده است ضمن آنکه به مدت یک هفته 15 هزار پرس غذای گرم بین زلزله زدگان توزیع می شود. وی با اشاره به اینکه قرارگاه سوم نیز در قصر شیرین مستقر است، ادامه داد: 2 استان هرمزگان و کرمان معین تعدادی روستا بودند ولی با توجه به اینکه کمک های مردمی آن ها کم بوده و یا هنوز دریافت نشده، البرز با حجم بالایی کمک های مردمی که دارد به معین استان های دیگر نیز کمک می کند. ترکاشوند در پایان از مردم البرز تشکر و قدردانی ویژه کرد و گفت: مردم البرز ثابت کردند که مردم شرایط سخت هستند وتشکر کمترین قدردانی از این حضور است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود